Sabtu, 2 September 2017

Resepi Nasi Arab segera Arabian kitchen

Assalammualaikum ..☺️☺️☺️
Aku mula belajar guna pes ni bila kawan satu sekolah jual. Memang senang gila buat nasi arab guna pes ni..mcm masak maggie...serius! Silap ank tetuna aku darjah 4 pun boleh masak... 

Masa first time buat mak mertua dan ayah mertua dtg. So akubeli 1/2 kilo mmg just nice lah...time tu aku buat ayam bakar...sebagai lawannya. 

Sosebab sedap yakmat! My FIL pun suh buat time aidiladha yg lepas. Gigih uols... mencari pes ni di area shah alam. Saje rezeki ada pulak jual di seksyen 19 Shah Alam...
Ini dia kedai yg jual pes nasi arab ni. Cuba google nama kedai BaZAAR KURMA SEKSYEN 19 Shah Alam..paling aku ingat nama jalan iaitu Jalan Nelayan. Sebelah speed 99 dan trademark nk cari De Art Hotel. Seksyen 19 bukan 23. 


Ini beras yg siap dicuci 3 kali. Rendam dengan air coway 1/2 jam. Supaya berasnya memanjang...aku nk amik step by step tp tak cukup tgn pulak !

Inilas pes Yemeni Mendhi. 500g beras RM 18 kalo 1kg beras rm 32. Utk makan 7/8 org dewasa cukup rasanya.bila korang beli akan dpt pes sekali dengan beras. Kat depan tu dh ada cara2 nya follow je...




Rasa nye sgt sedap dan jika nak order sila tekan di SINI...
Kalau saya jadi stokis Melaka ada yg nak tak ? 😉😉😉

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...