Jumaat, 1 September 2017

Ikea Damansara

masuk kali ni kali ketiga kami ke Ikea pada tahun ini. Best betul dpt jaln jalan walaupun tak dpt beli satu benda pun. Angan angan pun dh indah ...hahha...

Actually aku suka pergi Ikea ..satu sebab food court dia ..hahha ada meatball... kek coklat pun murah baru RM6.90..kalau tak masuk jalan jalan dalam showroom pun aku ok .. janji dpt makan meatball.. tp masa makan aku beli. Tiga main courses. Satu salmon, meatball dan chicken chop. Aku tengok imran makan senyap je .. dia share dengan Ihsan. Last last dh nak habis aku minta cuit sikit. Vis! Sedap ... patut dia balin sorg je senyap senyap.  Td aku bayar makan semua baru 60 hinggit lebih. Idak ler sampai beratus. Nyesal amik soft drink bebudak tu tak minum pun . Kopi adalah amik dua kali. Cam tak heran sangat.. time zaman belajar kat UM kalo jalan g ikea  5 6 kali jugak aku refill kopi..

Pilihan dapur suami aku. Memang nampak exclusive tapi akublebih tertarik gaya english country homes. Lagipun warna putih nampak lebih luad sesuatu ruang berbanding warna gelap. Harga yg ini agak mahal. Dalam 12k tak silap aku... kalau korang nak beli kabinet kitchen IKEA beli brand Metods ada warranty 25 tahun. 

Yang ini membuktikan teori aku pada suami mengenai sesebuah rumah perlu pencahayaan yg baik. Lighting semua akan beri effect pada ruang... aku dh cop lampu tu harga dalam rm 90 satu ... so boleh fikirkan ruang utk letak decorasi macam ni ... 

Ini pulak merupakan dapur pilihan aku. Aku suka design macam ni. Classic dan long lasting season. Style org putih kan... lepas tu tingkap kita pasang bidai yg ada corak bungan english style... aduh! Tak sabar nak deco rumah baru.. buat lawa lawa ... 

Yang ni corak pintu almari kabinet kitchen nya style moden. Tapi sebab nak tgk style langsir dpur dia aku snaplah gambar ni utk rujukan masa akan dtg..   
pada hematnya, kita mementingkan praktikalnya sesuatu perkara ygvkita nak beli seperti meja makan ikea yg boleh dipanjangkan sehingga beberapa org boleh join makan . Time kita naka beranak kita buat meja 6 / 8 kerusi bila ada orgvkita extendkan sehingga 12 orang. Ini lebih berbaloitapi meja makan dia mmg simple giler. Kalau boleh kaki kerusi dia aku nak ubah yg ada curves sikit baru masuk dengan tema english style tu.. ops ! Alamak kan aku suka design scanvidians hurmmm... kena fikir balik😜😜😜

Macam nilah gelagat kitorg pergi IKEA semalam...huru hara.. 


Lepas makan makan , kami jalan jugak lah . Suami aku nak tengok dapur. Boleh lah budget kos nak buat kabinet kitchen.l


Kalau nak buat dapur kena set appointments online. Dia akan minta details floor plan nak buat kabinet kitchen kita bsar man adan design macam mana.. so kalau instalment dalam 500 sebulan ok kot...tapi kena fikir banyak benda juga... 

So td kami fokus hanya pada kitchen. Aku dh design nak amik ala country homes . White kaler. Tapi ada elemen classic. Macam cerita desperate housewives tu.. cantik kan rumah diorg 

Tapi mmg kena beli sikit sikit... tak sabar nak pindah rumah baru. 

Lepas g ikea kami ke rumah nenek suami alamakntertido nnt sambung πŸ˜‘πŸ˜‘πŸ˜ŒπŸ˜Œ

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...