Khamis, 24 Mei 2018

Bukan senang jadi Vivy Yusof



Semua org kenal Vivy. Satu Malaysia kenal dia. Pengasa Fashion Valet dan tudung jenama duck dan ada benda benda lain lagi under Duck yg terbaru alat mekap. 

Aku follow gak Vivy ni kat Instagram. As usual lah , dia ni kiranya talented gifted apa nak lagi... semua yg perempuan nak dia ada. Dia ada anak anak yg comel suami yg kaya tapi kurnag hensem sikit pada mata aku lah.. dia sendiri mmg cantik kurus bijak dan humble... ermmm... pada aku dia boleh dijadikan idola utk wanita berjaya. Mungkin dia boleh aku bariskan seperti Dr Halina Isteri sheikh Muszhapar. 

Tapi dlm pada tu, rupanya tak senang jugak jadi Vivy ni. Aish... 

Pelik kan ... apa masalahnya. Kita tak kenal pun dia secara personally pastu suka hatibkita nak pung pang pung pang bash dia!eh! ....nampaknya di situ siapa yg bermasalah ni. 

Ok ok... terlupa nak bgtau apa isunya. Si Vivy ni di interview pasal pregnancy dia kali ketiga dia alah teruk. So dia macam menyerulah org perempuan walaupun alah kita kena tetap competent dlm bekerja. Yg perempuan lain bash sebab kata senanglah ko org kaya ... bla bla bla... ada benarnya, tapi kita tak boleh lah nak bash dia macam tu sampai dia rasa stress dia ibarat kena bully cyber ... kesian tau! 

Macam nilah ... mgkin yg kita lihat sisi dia yg bahagia.. kita tak tau sisi dia yg duka. So kita bersangka baik ajalah. Lagipun perkara yg dia cakap tu tak lah salah. Cuma kita tak suka. Eh ! Aku ok je... cuma nya mungkin org yg tak suka tu dia jeles atau dengki dengan kedudukan Vivy . Itu lah kot puncanya. 

Boleh tak kita sebagai netizen baca dan diam je. Apsal nak komen atau kutuk gila gila. Aish... pelik lah .. pastu rasa best pulak ekk dpt bash org ... ermmm

Dunno to say! 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...