Jumaat, 25 Mei 2018

Cadar Kaison VS IKEA

Orang perempuan kan ..cadar pun boleh jadik posting. Aku mmg peminat cadar...suka tengok cadar tukar tukar. Ermmmm....

Rupa rupanya kalau beli cadar mesti kena hamparkan baru nampak ke cantik kan nya. Tengok koleksi  cadar  yg aku beli ri Kaison . Warna nya agak pastel . Aku suka sebenarnya. Tapi bila compare baru aku  perasan cadar Ikea jauh lebih berkualiti dari cadar Kaison.

Pertama bab jahitan. Jahitan Ikea jauh lebih kemas dan kuat.

Cadar Kaison ...cantik dan actually dalam gambar nampak lagi cantik 

Yg kedua bab warna. Warna ikea lebih kuat dan jelas . Nampak cantik dan tidak pudar. Sebenarnya aku beli cadar ini nak pasang kat homestay tapi aku try test kat rumah sendiri dulu.

cadar IKEA ni mmg lama dah aku idam...harga seratus lebih ..yg peliknya dekat kaison pun ada sejibik coraknya
Masa tu baru perasan perbezaan nya.

Harga ... utk Kaison queen harganya dalam RM62.50 lebih kurang. Kalau IKEA promo boleh dpt juga harga tu.. RM70 lebih pun dapat. 
cadar bujang ikea lebih kuat colournya
ada lagi contog cadar Kaison yang aku dah beli . 
corak ni aku rasa cantik tapi bila dah pasang nampak so ...so jelah ...

hat ni agak ok pada aku...


ok...kesimpulannya aku rasa antara cadar IKEA dan KAISON aku pilih KAISON. Tapi ada lah pro and contra nya..apapun kain IKEA mmg jauh lebih tebal berbanding KAIsON ..kan lagi satu antara pilihan yg best AKEMI lah tapi susah nak  dpt murah...

aku suka jugak cadar yg jenis patchwork tu ..yg takkan terkedut. senang jaga.. kalau kita pasang mmg dia terletak je ala ala comforter..hat ni pun best jugak..kalau kat GM Klang dapat RM90 kot kalau pandai bodek..

korang pulak beli cadar kat mana..? kalau korang level Vivy sila jangan komen hahaha..buat malu ajo!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...