Selasa, 8 Mei 2018

Honda City 2018




Okay asalnya aku bukan nak sangat beli kereta baru tapi bila memikirkan tentang kebaikan nya yang aku dapat so aku pun proceedlah plan nak beli kereta. elok jugak lah aku rajin tengok Facebook rupenya ada promo beli Honda city dapat rebate 4k tu! Ko ingat senang ke orang nak bagi kita 4000 saje saje.. hahah ! okay bila aku kira-kira balik tolak Myvi, insurans kereta myvi NCD lama aku-aku dapat extra lagi daripada hasil jual kereta myvi so macam ni... harga myvi 12k Ada banyak beza dengan Jurujual Homda City. dia kata dia boleh jual kereta myvi aku dengan harga 8K tapi aku cakap aku nak cuba jual kereta aku dekat Mudah.my tak sangka rupanya kalau jual kereta dekat mudah boleh dapat lagi untung! aku dapat jual Myvi aku 12k sambil-sambil dalam kereta je aku iklankan kereta myvi aku.  Ramai pula yang telefon tanya nak beli kereta mungkin murah agaknya harga kereta aku 12k banyak kereta jual 15k dlm mudah tu aku tengok. 

Ok pengiraan mudah faham: 

Harga Honda      RM 78 900
Downpayment    RM7 890
Tolak rebat.         RM4 000 
Ncd kereta lama RM 1 500
JUMLAH PERLU DI BAYAR RM2 400 shj! 

Bagaimana bayaran bulanan? 

Nnt aku sambung . Cerita aku tak sama kalau korg baru nak beli kereta pertama. Aku ni jual myvi, baru beli kereta. So adalah modal sikit kan ... oklah nnt aku sambung mana aku dpt nak bayar bulan bulan komitmen RM 800 sebulan. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...