Jumaat, 25 Mei 2018

Urusan HONDA selesai. SYUKUR

korang ingin lagi plan aku nak beli kereta HONDA city? ermmm ok..baru hari ni jadik! aku akhirnya beli di Melaka. Silap aku deal dengan salesman luar melaka . susah,,,

aku beli kat Semabok..ala company HONDA yg bebetul sebelah TOYOTA tu...aku mmg direct je pergi..sebab dah tahu jalan cerita kan ..

aku masuk dengan suami cakap . "Nak beli Honda City...'" eh eh senang je ko dh macam nak beli nasi kerabu kan bazar Ramadhan.

aku cuma nak tahu berapa interest dai boleh bagi dan berapa rebate aku dapat . utk makluman korang siapa yg beli sekarang sehingga 31 Mei akan dapat rebate GST dan Promo Ramadhan dalam 8k..bergantung lah ..tadi aku dapat 9K ..

so korang bayangkan lah korang beli kereta dapat 9k. tolak downpaymet 10% dari rebate yg korang dpt tu ..so tadi aku submit loan dalam 69k sahaja ...dan aku punya bayaran bulanan dengan interest 2.6% maybank adalah RM 788. aku mmg dah kira aku mampu beli kereta monhtly rendah dalam rate tu je.

aku pikir gak alang alang amik kereta baik amik Civic. Tapi entahlah ..ukur baju di badan sendiri lah. sebab Civic monthly dalam rm1170..wah mahai tu

so mmg org kaya jelah pakai Civic. kalau aku tolak Myvi mungkin boleh pakai civic.. hurmmm.oklah ukur baju di badan sendiri. jangan di badan org ok...

ramai je cikgu sekolah aku pakai City antaranya yang aku perasan..kak zaitty, Kalsom, kak JJ, suami kak Zana, lagi siapa ekkk....HRV pun cantik gak nampak sporty. yg pakai civic baru cikgu Tan loo sin tapi aku rasa cam bontot dia kecik siktlah ..nak simpan barang cam tak banyak!

oklah tu aku tak perlu bayar downpayment dpt sebijik keta.. kalau tak aku kena ada atleast 8k nak bawa keluar Honda City satu.

isi perbualan dengan salesman Faizul

aku tak tahulah sejauh mana aku untung atau rugi. tapi semoga ada manfaat aku beli kereta ni...

aku sayang myvi .harap suami aku dpt jaga myvi baik baik...dan imran dpt guna bila dah naik form 5 nnt.. Insya Allah






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...