Sabtu, 15 Ogos 2020

EMAS MURAH DI MUAR

 ok bercerita pasal emas kan 

mmg aku ada dengar emas kat muor murah ...

area pekan bukit pasir...

ok ..so hari ni aku pun ajak suami aku g bekpes kat Muor dan kendian singgah Bukit Pasir utk tengok tengok emas ..

ermmm...harga hari ni RM253..lebih murah dari semalam RM255..ikutkan harga di kedai Rozita Ipoh RM268

kira oklah ..so aku belilah pulut dakap cam mak mak je ghupe dia


kalau korang nak pergi sana cari kedai nama Emas Bukitmas, Pekan Bukit Pasir, Muar, Johor.

so yang aku punya ni upah simpan dia dalam RM188 ok lah taklah menekan sangat harga upah simpannya ..cuma hati hati kita kalau korang trade n ..aku rasa dia main harga kat situ ....


aku pun ada kesal sikit ...macam ni gelang orked aku beli tahun 2017 satu RM1k..masa tu harga emas 190..masa aku trade in tadi dapat RM950 je ...sedangkan beza harga emas dulu 190 dengan 253 ..RM252...dia susut tu ada banyak sikit ..tapi harga emas trade in dengan amik sama hrga emas dia jual ..RM253...

mmg untung sebab harga emas dia mmg murah ..skrg ada tempat jual harga emas RM290..

harga emas Aurora batu pahat RM280 tanpa upah 

so next time dah tahu dah nak tuju mana nak beli emas ..

tapi yang beli secara trade in aku nak pesan ..trade in barang dan amik duit dulu ..kemudian baru beli barang ..jangan trade emas,,emas dengan emas ...tak boleh ..kena amik dulu duit emas yang kita gadai baru kita pilih emas dan bayar harga emas tersebut ...

lagi satu jangan beli design yang fancy sangat ..biar padu kalau kita gadai harga tak kurang ...ikut berat emas tersebut ...


oklah ..di Melaka berat 180g kena bayar zakat emas .tapi nnt aku confirmkan janji ada 180g je kena bayar atau kalau yg tak pakai ..kalau pakai tak perlu bayar zakat emas ..sebab kita mampu sebab tu kena bersihkan harta kita dengan bayar zakat emas ...

itu sahaja perkongsiannya ...


ingat nak emas murah pergi muor ..ahahah






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...