Khamis, 13 Ogos 2020

REZEKI TAK PERNAH SALAH ALAMAT!

 Cerita nya macam ni ..hari tu member dalam group Dolce Gusto dalam FB share ada org jual capsule murah ..sekotak dalam RM17.90..mmg kebiasaanya kami beli sekitar 27.90 atau 28.90 ..30.90 tu kira mahal ...tak penah dapat rege belas belas macam tu ..

rupanya dh dekat tarikh expired tu yang murah tu ..okla..

so aku pun pm nak beli falt white 3 kotak totak dalam rm53 macam tulah campur postage 10 ringgit ..memikirkan harga nya yang murah tu yang aku gagahkan diri beli jugak..


hari yng ditunggu pun sampai parcel aku ..aku terkejut sebab terima kotak agak besar ..bila aku bukak ada 3 kotak intenso dan americano ..aku baca invois dalam tu dia tulis 3 flat white apasal aku dapat kopi hitam ni ..aku mmg kurang minat minum kopi hitam ..mesti nak letak susu ..baru best ...!


aku pun mesej dia ..cakap apsal aku dpt benda yang aku tak order ni ..last last dia check rupanya dia salah! ..dan dia kata takpelah dia akan postkan kopi yang aku beli tu esok ..dan dia cakap kop yang dh ada tu aku boleh simpan ..ambik je dia bagi ..dan tak perlu bayar ..! aku pun kata kalau nak bayar separuh aku boleh bayar ...hahah..


dia kata tak pe ...amik je ..boleh campur susu kalau tak suka kopi hitam ..



so inilah antara stok kopi yang aku ada ..hahah..alhamdulillah rezeki rezeki ..!




2 ulasan:

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...