Khamis, 1 Disember 2022

Blog yang bersawang

 tadi masa masuk kelas 4MM aku bercakap pasal side income .dantertiba kau teringat blog aku yang semakin bersawang ni .

aku rasa ada beberapa sebab aku tak buat blog dah .

1) storage google photos aku yang penuh s ..aku tak connect photos di hp ke google photos jadik banyak gambar tak boleh upload kena save baru boleh naikkan . 

2)kemalasan menaip .aku tak tahu mana kerajinan aku suatu mas adulu sehingga aku boleh update pasal blog setiap hari last aku type pasal terangganu. 

bulan 9 ke terengganu ..sekarang dh bulan 11 banyak benda telah berlaku . 

aku throwback sejarah lepas hihi..

Ondaway balik dr Terengganu kami singgah ke Genting Hghlands tujuannya nak makan je ..dan bawa ihsan. main tenis kat tempat sejuk ...alamak macam tak boleh brain je alasan tu hahah..oklah last last ..imran dapa kasut Vans yg aku pun tak tahu jenama apa kasut tu ..tetiba je...

mahal gak kasut tu lepas diskaun rm200 lebih ..aduh! aku dh keje baru beli brg mewah mewah ..gasakkan ...ayah dia yang belanja .

kami makan kat food court dia je ..dh makan jalan jalan kami balik shah alam dan esoknya check in hotel di Sunway Dorset Grand subang ..dulu hotel ni grand sekarang so so je ...macam hotel lama je ...



hotel Dorset .
sebenarnya masa ni ada sukan SUK yang mana semua SUK satu Malaysia join . so suami aku arrange utk team SUK melaka . 

ahad tu aku balik dengan starvic hantar Imran balik mozac dan Jumaat aku balik semua ke Dorsett Subang drive sendiri naik City . Ihsan yang baca maps nya ..hadoiilah..





okay ada sekali tu masa kami baru tido di dorset malam ni semua malas nak keluar makan jadi aku dengan Ihsan dan ayahnya sahaa yang keluar . kami jalan jalan di Subang Parade .kalau naik grab nakke sini dr Dorset sekitar RM6 je . so mmg agak sunyi dah Subang Parade ni kalau aku salah tolong betulkan ya ..

lepas tu kami jalan jalan dan makan di Dave Delis ..ya Allah mmg sedap betul makanan kat sini tak nyesal weh! 





sedap tau salad tu ..maca mana diorg buat dressing dia ya ,..

menu ihsan 

aku makan ni ...

mcm biasa kopi wajib ada 

diorang kat bilik pun aku tapaukan makanan dr dave deli's

lepastu kalau depan dorset tu ada kedai masakan melayutapi dia bukak waktu breakfast dan makan tengah hari je aku rasa

suka lantai terracota macam kedai ni ...macam rumah lama lama ...


balik melaka aku baru teringat besday Ihsan ..bulan 10 tu 25/10/2013 ihsan lahir so kami makan makan di Richiamo sebelum hantar imran balik hari tu ..




wajib makan roti ni ..mmg sedap..

kek dia pun sedap ..

cerita makan makan ni mmg tak habis ..sehingga lah hari ni bert aku officily mencapai 79 kg..ya Allah ..aku mmg rasa agak stress...kena buat exercise dan start diet semula . aku nak turungkan 10 kg ..please ya Allah ..

dr 68kg naik 70..naik 72..naik 74..naik 75 sekarang dh 79KG sangat menakutkan ...

nikmat mkanan Allah SWT dh beri tapi kena jaga kesihatan ..nnt boleh jatuh sakit sebab banyak sgt makan . 

ok lah nnt aku sambung cerita apa apa lagi .



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...