Selasa, 13 Disember 2022

Hiking di Bukit Beruang.

 Korang penah hiking kat bukit beruang? 

Aku dh empat kali.

Kali pertama kak Azza bawa, kedua dengan suami dan anak anak, ketiga dengan imran. Dan tadi berempat dengan Kak Azza, Kak Maznah, imran dan aku. 

Mmg mencabar lah full track ni… semput gila! 

Akan dtg macam serik je aku nak buat full track. 

Dh pergi CP1, CP2,CP3,CP4, OMG pastu last sekali pergi wonderful garden. Mmg surrender aku. 

Hampir 10k langkah dan 600 lebih kalori terbakar. 5km! 

Aku rasa boleh lagi. 

Next time agak agak dh biasa . Ni mmg rasa collapse. Bagi aku cabaran dia level 2 lah. Kalau level 3 lagi susah. 

Aku rasa dh ok sebab macam minat hiking. Masalahnya makan pulak tak jaga adoi.Mcm mana nak kurus. 

Kita layan gamabr jelah ekk. 



Ni kira nya port yg akhir … 














CP3.. so far trek sini ok aje… yg susah kat omg

Jumpa spider besar… 


Better buang dulu apa yg patut sebab sepanjang pendakian takde toilet kt atas tu


Dh sampai Cp4 yg menghalanke OMG tu mmg curam

Kak Azzah yg banyak sgt membantu 

So far view kat sini lawa lawa … kalau edit gambar lagu lawa

Tanglong… ni kalau tak silap nak menuju area  muzafar height 


update: calori burn during activity

12 dec- 236kcal

13 dec- 430kcal

15 dec - 338kcal

16 dec-171kcal

17dec- 289 kcal (1464kcal)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...