Isnin, 19 Disember 2022

"Nampak Kaya "

Semalam aku hiking hari ke 5.

Aku dah tahu jalan nak ke OMG trail. mmg best ! jalan dr CP0 ke CP1 keluar ke tar dan masuk jln nak ke Wonderful Garden . tapi sebelum turun buat OMG sekali.  kalau buat OMG dua kali mmg kurus aku !

aku dh check berat tak turun sgt tapi rasa badan ringan sikit . Aku rasa mesti ada beza ..dr ko takpenah exercise tapi ko exercise ofkos ada beza. paling tidak saiz dia berbeza kalau berat susah sikit nak ukur sebab badan bertambah muscel.so mungkin berat lemak tukar ke berat otot. jadi kalau nampaksaiz ada beza tu kira kuruslah sikit .hihiii..aku rasa jelah ..Hakikatnya tak! hahah..

so aku kena diet .jaga portion makan ..stop gula .stop gula ..stop gula. boleh buat?

ok aku teruskan cerita ..masa aku nak jalan naik ke bukit beruang tu ..ada satu family ni nak follow..macam dulu aku nak follow cina perempuan dia kata dia nak cepat so dia tinggalkan kitorg ... tap ni aku jalan slow slow ..tahu dia nak ikutkan ...aku tak expect nak berbual sgt ..so yang perempuan ni kenalkan diri dia ..keje kat "KPM bahagian kewangan Putrajaya" ..oh yeke ..aku "cikgu" ...aku bgtau. aku rasa cikgu ni kalau dalam goverment servis rate dia paling rendah kut ..atas sikit dr pembantu makmal atau kerani sekolah ...walaupun rata rata cikgu ni gred 52, 48,44 dan lebih tinggi dr kerani ..tapi kalau nak compare kerani dengan cikgu ..kerani lagi bergaya ..hahah...kesian kan..hahahitulah guru d mata masyarakat. 

oklah sembang punya sembang ..aku pun kata " PTD ke?" dia kata ya ..aku tanya Intake bila ..batch bila ..dia kata dia batch 2007.. batch satu suami dia batch dua . sama dengan Suami aku .aku pun tanya kenal ke Shahrul hafidz bila dia dh bgtau ..oh kenal johan tenis pptd hari tu kan ..aku pun iyakan jelah ..

cantik org ni ..namanya Hermamalini ..nama dia agak famous..aku biasa dengar. suami dia nama Norman kut aku salah dia nudman ke apa ya ...oklah akhirnya kami sampai ke CP1 dan aku offer dia minum air yang aku baru bawak . yg dalam bekas Montigo sedap sikit sebab sejuk ..dan akhirnya kami bergambar buat kenang kenangan ..

aku sembang dengan Imran ..dia kata orang tu nampak kaya . aku tanya balik kita nampak kaya tak?

imran ketawa dia cakap..tak langsung! hahah..takpelah ..bersyukur dengan apa yang ada . 

kenangan 

** aku harap walaupun pertemuan hanya sekejap ..meninggalkan kesan baik dalam diri dia mengenai kita .teruskan buat kebaikan walaupun sekecil zarah.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...