Sabtu, 14 September 2024

Kurma merah dan goji .


 Tak sangka mengalami nya lagi. Keguguran di awal awal minggu. Sepatutnya aku uzur 27 August. Sebab tak dtg aku chilled chilled je … suami dah suruh buat prengnancy test. Aku kata takde sebab tak rasa mengandung pun. Kemudian aku macam pelik apsal ni tak uzur uzr. Aku tahu kalau macam ni samada melekat atau tak. Sehingga lah aku ke kemboja, masa di airport keluar tanda coklat ada ada darah sikit . Sah aku period. Lega. Aku pun jalani hidup seperti biasa. Kemudian aku tunggu tak keluar keluar juga darah .. tapi coklat ada.. ada masa banyak ada masa sedikit. Dan masa kencing takde darah yg keluar. 

Sehingga lah aku nak balik Malaysia , masa tu 9/8 ada keluar dah darah. Aku yakin ni mmg gugur. 11/8 ada sikit contraction masa aku di sekolah .. darah keluar macam paip deras. Mujur tak bocor. Kemudian ada dah darah ketul actually darah beku .. dh start keluar. Dan maghrib macam tu masa aku ke toiletv..pelepuk jatuh cebisan daging…dia macam hancur sikit tak betul sempurna bentuknya. Aku tak amik gambar. Tp aku yakin tu zygot yg tak berjaya tertanam di dinding rahim akhirnya jatuh. Walau bagaimana pun aku akan jumpa dotor utk check rahim aku …kejadian ni dah berlaku pada tahun 2008, 2017, 2021, dan tahun ni 2024. Semua nya lewat period sekitar 10 hari. 

So risau jugak sebab kerap gugur macam ni .kena check dengan doktor. Apa masalah gugur ni.. kalau takde apa apa takpe. 

Aku minum air rebusan kurma merah dan buah goji . Kena start ambik nona roguy pil ni .. sebab rasa tak sedap perut ni . Satu set RM104. Aku beli utk kuatkan badan aku jugak. Kenalah berubat bila dah jadi macam ni .. mana tau dpt turun dalam sekilo dua pun dh ok sgt dah, aku tak sangka aku akan jadi segemuk ini berat 80 kg ni aku dapat masa full term mengandungkan Orked . Sekarang takpe ada apa apa kandungan aku menjadi segemuk ini . Scary .. mmg scary. Banyak gambar aku di galeri telegram sekolah yg menunjukkan aku sgt gemuk. Obesss .. takpelah aku akan usaha utk kembali kurus semula doakan aku insya Allah . 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kurma merah dan goji .

 Tak sangka mengalami nya lagi. Keguguran di awal awal minggu. Sepatutnya aku uzur 27 August. Sebab tak dtg aku chilled chilled je … suami d...