Rabu, 20 Mei 2020

Pengalaman Guna Dryer Electrolux

Aku banyak perhatikan rumah rumah tak Malaysia anggap dryer tak penting ..iyalah kan cuaca negara kita panas ..hujan pada waktu waktu tertentu ..

Masalahnya kan sebagai wanita bekerjaya dan ingin melaksanakan tugas rumah dengan baik aku amat merasakan dryer sememang nya satu keperluan asas seperti freezer, washer dan dapur gas.

korang mesti rasa ..eh! ko pa hal?

oklah bab kain mmg takkan selesai 
aku bawakkan satu situasi

ko balik keje ..ko masukkan baju dalam mesin basuh, ko jemurkan ..kebanyakkan mungkin jemur baju malam sama ada dlaam rumah atau luar rumah ..in case baju tak kering korang tak boleh angkat dan kena tunggubetul betul kering baru boleh angkat 

andai kata hujan ..maka baju tu start menimbun ..

ok! lepas dah kering angkat ..cerita baju ni belum selesai dik ..ko kena lipat ..passed! ko kena susun pulak masuk almari baju keje dan baju sekolah kena hanger nnt nak dia ironkan ..
begitulah HIKAYAT BAJU di setiap rumah 

oklah kalau kita spend keringkan di pusat DIY Laundry kos jugak kan ...nak pergi lagi angkat baju berat berat pstu ..tunggu baju kering 30 minit bawa balik ..penat kot 


ni dryer yang aku pakai brand ELECTROLUX 6.5kg sahaja
oklah ..

Perjalanan Hikayat Baju di rumah aku selepas ada dryer sangat meringankan beban aku ..
balik ko masukkan baju dalam washer ...dlm 2 jam gitu ..aku masukkan dalam dryer ..dan pergi masuk tido ..ko bangun tido baju ko dah kering ..kalau ko keringkan lambat sikit cam jam 12 ke 11.30 malam ke baju ko masih panas tau dlaam dryer ..dan pastinya bau nya harum..pakai downy lah apa lagi ..hahaha

ok..
lagi satu yang aku suka dryer ni ada tapis  habuk 



nilah tempat habuk yang aku cakap tu ..baju kita kan berdebu ...

ko tengok jah ..dia punya habuk...kannn! tak mengagak....tu baru lagi ...kalau ko simpan 3 kali proses mengering lagi tebal lah habuknya ...budak ekzema elok mak mak pakai dryer..
tu hah ! bergumpal ko habuk dia ...
baju tu kira tak banyak sangat ..boleh sumbat lagi ...
oklah mesti korang tertanya tanya 6.5kg tu banyak mana ...ok meh aku share ..

banyak ni ..ikutkan satu hari baju aku anak beranak tu mmg muat sangat lah ...

ok ..sekarang dari segi tarif elektrik mahal tak ?

ok masa aku tak pakai aircond bil eletrik rumah aku RM90 je ..sekarang pakai aircond dengan PKPB lagi bkak aircond kerap dah cecah RM400 lebih ..tapi ikut pengamatan suami aku sebab dryer ni adalah nak dalam RM50 sebulan ...

dan kalau boleh sehari guna seklai jelah ..in case dlm ahal hal tertentu ..macam Imran outing bawa baju kotor so mmg aku kena basuh dua kali lah ..kalau baju kotor dia banyak sangat ..selimut , tuala apa semua sumbat je..memang kering ...ni kelebihan ada dryer ..tambah anak anak masih keci kadang kala hujan baju tak kering ..rungsing weh tengok baju bertimbu ...

stress tau !

aku ni bukan nye ejen electrolux pun cuma share my experience pakai dryer ni 

oklah last but not least aku beli dia dengan harga 

last unit ok ..RM900

masa ni memang rezeki kami beli kat sengheng ..lepas tu suami aku beli waranty sekali ..yelah in case rosak ke apa ke kan ...


oklah itu sahaj aku nak share ..tq bye!!






1 ulasan:

  1. Assalamualaikum puan, saya pakai yg 500 8kg, kenapa xkering dia lembab je. Ni no phone saya. 0122373276 (wasap ye)

    BalasPadam

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...