Isnin, 18 Mac 2019

Iyad admitted lagi

Perkhabaran yg mengusarkan aku akhirnyanya telah tiba 
Iyad akan admtted sekali lagi..26 Mac 2019 kali ini utk "dihadapkan" ke Dr Asiah pakar respiratory kanak kanak .

Iyad seronok ..tapi dia tak tahu betapa aku takut masuk ke hospital semula. Iyad bila masuk seronok Wak azua dtg lawat Iyad ..dia tak tahu betapa kecutnya aku bila menjaga dia dlm wad. Emosi aku betul betul terganggu . terdera ..menanti apakah berita berita yg bakal doktor pakar sampaikan kepada aku . aku mula rasa sedih tak tentu pasal...

Maaf rakan rakan di sekolah aku terpaksa cuti lagi ...aku harap aku dpt keluar dr wad sebelum cuti sekolah berakhir. tapi aku tak pasti apa yg doktor akan lakukan , yg pasti Iyad akan di scope (masuk kamera kecik ke esofagus) sekali lagi utk dilihat sejauh mana reflux berlaku pada iyad ..keadaan paru paru iyad yg amat doktor bimbangkan .. aku tak pasti redo fundoplication Iyad berjaya atau tidak aku tak pasti dh tak tahu nak jawab. Iyad masih ada tersekat sekat bila makan. 

Ada tersedak bila minum air. yg pasti esofagus iyad problem ..tapi iyad takde muntah gas yg naik ke atas warna kuning ,itu aku pasti.

Korang, sebab tu aku suka enjoy bercuti bawak diorg duduk hotel bila cuti sebab inilah ..sebab aku takut aku tak ada masa nak berlibur dengan anak anak..

Tak lama lagi "bersepah-sepahlah" kami di merata rata tempat. Ayah di Melaka, ibu dan Iyad di HKL , ihsan ,Imran dan Orked di Ipoh. Ikutkan Imran ada tuisyen . Jika Imran tuisyen , dia akan duduk di Melaka dengan Ayahnya . 

keadaan mula sedikit kucar kacir ... 

Hari-hari aku akan di datangi doktor bertanya perihal Iyad, bercerita history iyad kepada student2 medical, membeli lauk di cafe, membasuh baju di wad, jemur baju , berjalan jalan dengan Iyad sekeliling wad pediatrik , mencari lauk di Kg Baru , makan pulut mangga... berbaring di katil sebelah Iyad sambil aku dh taknak tidur lagi ...

aku harap kali ini tiada apa apa yg serius tentang Iyad .. dan aku harap kami dpt pulang awal dari tarikh sekolah dibuka... 

the side of comelness of Iyad 

Iyad masa setahun lebih 

admitted di hospital melaka rumh kedua 

time tempah baju raya 2017 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...