Jumaat, 22 Mac 2019

kalau tak suka jangan kawan !


ramai ramai kawan kau kat sekolah mmg tak semua sukakan ko terutama yg tak kenal ko ..mereka akan cakap sesuatu yg tak betul sebab mereka tak kenal ko 

jangan baik sgt terutama dengan org orng yg tak tahu menahu pasal ko nak kata ko macam dia kenal ko sangat

ni lah masalah nya bila manusia suka berpuak puak dan ada gang ..dlm gang ni lh mereka mengutuk antara satu sama lain . so ko kena bersyukur sebba takde gang dan tak ternasuk dlm geng kutuk mengutuk

"tak campor orang .." ni apa yg org kata aku ..mmg aku akui aku tak campur org sebab aku tak rsa belonging dengan siapa siapa..dulu aku kawan dengan kak Na. aku ada gak baik dengan kak Marziah . tapi aku takde best friend .semua aku kawan ..tapi yg aku perasan "sesuatu" dengan aku , aku jauhkan . buat apa nak baik dengan org yg mengata ngata ko ..

biarlah aku rasa senang macam ni .jenis tak bawa mulut . mengata ngata org ni jatuh buruk kat kita sebenarnya bukan pada org yg kita kata 

" semua cakap dia nak betul" aku akui mmg gaya aku cakap macam ni . tapi aku jenis out spoken. cyuma sikap kita ni org tak kenal kita mmg tak suka. tapi yg kenal dia akan faham. tapi mmg benda ni tak baik .so aku terima dan belajar utk slow . sbenanrnya ramai je yg perangai macam ni tapi jenis tak sedor .buruk org dia nampak pulak.

"taknak dengar idea org lain"
so sikap sikap macam ni mmg kena buangkan ...slowkan sikit . sebab mmg tak elok pun .


gambar di bawah rakan sekerja . takde buddies ok . 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...