Isnin, 3 Disember 2018

IF dan cut sugar.

hari ni aku sambung lagi IF. aku rasa aku start hari Jumaat 1/12/2018 aku last makan jam 10.30 malam dan jam 2.30 petang start makan.sabtu aku berjaya gak IF tapi aku skip 2 jam...so aku buat 14: 10, so Ahad aku dapat buat 16:8 tapi aku bukak awal sejam .hahahsebab masa tu dh sampai RNR utk bfast. orang lain tak tahu aku berIF ni. diam diam aku je. so kalau aku makan pun takde hallah kan .bukan org tahu. tapi ahad ada banyak cheat, aku amik nescafe tarik kurang manis dengan nasi lemak, time suami aku makan beriani kmbing aku tak order. tumpang tumpang je dia makan.tumpang pun bersudu gaklah. cuma tak makan pinggan sendiri lah. 

pastu aku g hentam Dolly DImsum plak, minum cappucino.Lengkap penderitaan gue.hahha...pastu last take meal mealsjam 5.30 pm kat dolly aku dh tak makan sampai esok paginya. 15:7 aku start breakfast jam 830 pagi.

so hari ni au berjaya minum kopi tanpa gula. kalau panas sedap jugak. tapi kalau sejuk thumbs down. aku rasa gula ni buat kita craving. 

ok! so esok aku ingat nak puasa tak asik sibuk nak makan je..pelik aku. aku buat macam ni atleast 12:12 baru makan. cuba no sugar. nak cepat count calorie lah.

exercise? ni lemah betul. aku mampu sit up jelah lepas solat. 

kenapa nak kurus sangat ni?
nak sihat ke nak cantik?
dua dua nak ..boleh ?

aku start diet ni berat aku 74kg. kalau dapat masuk angka 6 pun dh happy sgt ! aku tak minta banyak dapat 62 pun jadiklah . syukur ya Allah .
suka pakai black dan cardigan nak cover lah tu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...