Khamis, 13 Disember 2018

Port Makan di Persisisran Sungai Melaka

Khamis lepas Kak Mia datang rumah aku. Kali pertama dia sampai umah baru aku ni, sampai sampai petang terus main swimming pool. Ok lah best! budak budak pun enjoy main swimming pool. Malam kami jalan jalan ke Jonker Walk

MAKAN MAKAN


Biasalah bila keluarga datang kita akan makan makan di luar. Meraikan kedatangan mereka. Aku mmg tak nak nawak ke Umbai ke jauhkan . Tapi bila abg ipar aku cam suka je makan area Jonker walk aku layankan jelah .

So kami berhenti satu kedai . Lain kali kalau agak kedai tu mahal tak yah try try makan . Tinggalkan je.pastu jalan . Nasib baiklah cukup duit dalam purse aku kalau tak . habis!

Aku kena RM214. Aduh! mahal betul rasanya makan kat cafe tepi sungai tu. Silap silap! next time tak ingin aku makan kat situ. Kalau makan dekat Mamu  pun murah dan sedap . sob..sob..bukan apa kalau rasa dia mmg sesuai dengan harga aku tak kisah,kalau aku bawak makan ikan besar, udang besar sotongbesar lagi puas hati rege macam tu.




Malaccafe ni jual kek kek je aku rasa. kami sampai dia dh tutup .

Cantikkan view dia .. mungkin aku terpaksa bayar harga view dia sekali ni ..

ikutkan Imran ihsan dh share menu diorg 

Awan nampak jelas..laju bergerak mengikut arah angin 

anak sedara aku Haikal dan Iman 

sebelah sana kedai Chinese.. meriah lah diorg .siap nyanyi nyanyi lagi 


Best duduk makan sambil tengok view ni. nasi kosong aku tak tau dia charge berapa


SWIMMING POOL TIARA GOLF AND RESORT

Aku baru tahu org luar boleh masuk ke Tiara ni dengan bayaran RM8 seorang baik dewasa atau kanak kanak. 
.



Main futsal dan lepas tu kami main basket ball ni dalam akwasan umah aku 
Musim bunga ke?



oklah. next time aku taknak makan kedai tepi sungai lagi. Mahal giler. Baik makan kat Cendol Kampung Hulu murah dan sedap!

KORANG SELALU MAKAN MAKAN DI MELAKA KAT MANA?

 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...