Sabtu, 13 Julai 2019

Istanbul , Aku Datang!

Masih ingat kisah Lisa Surihani dan Beto ?
aku mmg minat cerita ni..tengok ulang ualng pun tak pe...yg paling aku suka sebab scenery yang sgt cantikk di Istanbul

Ya Allah dh lama aku teringat nk ke Turki ni sebelum pergi banyak sejarah Turki yang aku dh baca .
tentang Konstantinople ibu kota tamadun Org Kristian 

Rasulullah bersabda, Konstantinopel benar-benar akan ditaklukkan. Sebaik-baik amir (khalifah) adalah amir (khalifah) yang memimpin penaklukkannya dan sebaik-baik tentara adalah tentara yang menaklukkannya.” 
(HR Bukhari, Ahmad, dan Al-Hakim).

kali ni insya Allah jadik! aku akan bayar deposit 500 sorang ada baki 2838. settlekan bayaran baki sebelum 45 hari maksudnya dalam bulan 10. 

aku ni dalam 25 Okt hingga 29 Okt aku akan ke Surabaya naik Gunung Bromo. Ni rombongan sekolah . Harap masa ni berat badan aku dah masuk 62 kg . berat normal. kang sampai sana nak makan macam macam lagi ..

so kat sini aku kena spend dalam 500 kos baki tour dan bawak dalam 1.5k utk belanja di sana. 


so jika diizinkan tahun ni aku akan ke Surabaya dan Turki. semoga dipermudahkan.

so berapa duit kena simpan ni ?

1. 500 baki tour Surabaya
2.1000 belanja di Surabaya
3. 3000 baki bayar utk ke Turki
4. 2000 belanja di Turki.

total kena simpan: RM 6,000- 7,000. 



ok.mana nak dapat duit ni?
mestilah dengan cara menyimpan . bila dh tahu macam ni kita mesti menyimpan supaya boleh berjalan.

ok
ok...

bulan 8- 11 ada penyewa rumah, felo utem. kalau ikut kiraan masa ni ada 4k keuntungan sewa rumah .

dalam bulan 9 duit tusiyen imran takde so boleh aku guna duit tu utk simpan .dan ada kenaikkan gaji bulan 10 dalam 250. so ada tambah 500

dalam kira kiraan aku insya allah ada. tahun depan aku lagi seronok imran dan sekolah menengah, Iyad, Ihsan dan Orked satu sekolah. transit satu tempat 700 je.

so aku dh banyak jimat utk tahun 2020. maka aku boleh simpan banyak lagi duit dan boleh simpan.

rezeki milik Allah kepada Allah juga lah kita memohon rezeki . oklah ! semoga ada rezeki kita akan dtg ...amiin...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...