Isnin, 8 Julai 2019

Mampu atau tidak mampu?

Aku sengaja berkeras letakkan harga deposit 1+ 1 + 250. Sebab apa aku nak tengok sejauhbmana komitmwn mereka boleh bayar. Kalau deposit tak mampu apatah lagi nak bayar harga sewa rumah.

Dia kata dua kawan dh kerja. 4 org belajar. Jadi aku cadangkan mereka bayar ikut keplaa. Agar yak menyusahkan kawan mereka yg dh kerja.

Aku nak tengok sama ada diorg mampu atau tak letak deposit.
Dia kt 6 org. Aku tengok kalau dia boleh bayar harga ni. Bulan kedua aku cuma charge mereka RM900


Tp tengok kadar kemampuan mereka mereka ...

Budak budak ni kena latih agar tahu bertanggungjawab .
Kalau dr remaja dh diberi amanah dan tanggungjawab maka jangan lah di sia sia kan .

Nnt nak kawin kena fikir tanggungjawab ini semua.


Aku harap diorg betul betul boleh sewa rumah aku elok elok.

Semua bertanggungjawab atas rumah yg mereka diami ini.

Bukan rumah aku.. tapi suatu hari nnt aku akan buat sudut beginj 🥰🥰

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...