Sabtu, 13 Julai 2019

SEBELUM vs SELEPAS


Sebenarnya post nak mohon doa dan motivasi kawan kawan. 
Tinggi 158cm
Berat terkini 66.5kg [ ada masa naik jugak 67kg😔]
Secara ringkasnya , berat saya turun ikut fasa:
Fasa satu:
nak pecahkan angka tujuh ke angka enam sangat sangat susah. 
Tapi yg sy perasan bila saya start bawa bekal ke tempat kerja, portion nasi kurangkan . Makan ni je masa kat sekolah. Balik makan sekali lagi makan malam portion nasi kurang kan ... 
Buat macam ni ada penurunan dari 73 ke 69kg
Fasa kedua:
Puasa bulan ramadhan.
Masa ni byk turun sebab hanya makan sekali sehari. Elakkan makan masa sahur. Tp ada masa mkn juga. 
Sekarang aim 66kg nak ke 62kg ( berat normal)
Tapi masih belum berjaya. 
Tapi percayalah kurangkan portion makan boleh turunkan berat badan. Slowly but surely.
Doakan sy utk terus turun. Taknak gemuk lagi. Skrg ni pun kalau tengok depan depan masih gemuk sikit sebab BMI belum normal. 
Tq🥰

minggu depan ISNIN aku akan start puasa. Insya Allah . puasa isnin khamis dan hari hari putih . 

seterusnya follow diet ni 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...