Selasa, 9 Julai 2019

Pulangkan barang lazada.

Hari ni aku tekad pulangkan barang lazada. Asalnya aku hanya fikir nak tuan kedai pulangkan LCD yg baru . Sekali bila dia kata boleh return apa lagi Aku pun return lah cepat cepat.nasib baik sgt aku punya barang ni ada 15 hari pemulangan . Kalau tak burn duit aku. 314 banyak tu kot

Aku google cara pulangkan barang lazada. Tekan return pastu berilah alasan .
Dan tak lama lepas tu lazada kata dh terima permohonan return kita.

Kena print return label 4 salinan. Aku print kt kerani sekolah tumpang kejap.
Ni aku ada kat Poslaju Bukit Baru. Banyak tu duit aku 300 kalau dpt balik.

Yelah aku beli dgn tujuan bantu pengajaran aku. Sekali barang aku beli indah khabar dr rupa . Ko rasa?
Aku terpaksa pulangkan semula sebab aku nak beli lain. Sebab aku mmg nak guna Lcd dlm kelas senang aku nak tayang nota pada pelajar.

Harap aku dpt balik duit aku tak kisah lah bulan sept sekali pun. Sebab lazada kata barang aku under promotion lagi bulan Sept baru dpt refund.

Dan nasib baik jugak invoice dia aku tak buang lagi. Tulah lain kali jaga resit invoices semua penting  bila
Gambar yg dijanjikan hakikatnya tak de pun macam tu blir gila... sampai sakit mata nak baca 


Masa aku beli aku tak berapa perasan 15 days return ni ... nasib baik ada benda ni .. paling elok kalau ada warranty 1 tahhn ... masaklah diorg 

Bye bye LED Projector kita tiada jodoh.
Alhamdulillah sebelum jam 4 petang urusan aku di Pejabat Pos Bukit Baru selesai. Lepas ni kita akan track order no barang yg aku pos. pastikan dia sampai ke Warehouse dengan selamat. Kemudian aku agak dlm bulan 9 Lazada akan refund duit pada aku.

Aku tak kisah lambat. Janji dapat.

Oklah aku nak update pasal berat badan aku. Balik sekolah tadi berat aku 66.5kg. Aku baru lepas minum less sugar satu cawan dan roti inti telor sosej sekeping.

Malam ni aku nak g gym bakar kalori dlm 500 kalori . Harap ada hasilnya. #Roadto62kg pray for  Ama

Ama! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...