Jumaat, 5 Julai 2019

projektor dah sampai!

kecil je ..tak sangka sebesar tu ..walau bagaimana pun aku test mmg ok.dan dapat display apa yg aku nak tunjuk pada diorg dlm kelas nnt itu pun dh cukup baik ..


aku beli 27 jun ..5 hb Julai baru sampai . lama lah jugak nyesal aku add on RM17 untuk penghantaran . tak lah sampai cepat mana..aku paling takut lcd ni aku tak dpt guna ..lagilah out! tapi lega dpt juga guna akhirnya .

aku mmg beli utk mengajar bukan utk anak anak aku pakai kat rumah .

lega dpt jugak LCD ni taklah aku berebut nak guna surau bila nak mengajar nnt 
cuma risau kalau kalau tak berapa nak jelas budak tengok 

kena kelas yang sedikit gelap.

tak sabar nak ke sekolah untuk guna LCD dalam kelas. 

****** 

tadi masa Ninja Van hantar aku terkejut tengok benda nya kecik ..nasib baiklah berbalut plastik bubble yg tebal kalau kena hentakkan tak effect apa apa ...

banyak juga modal nak jadi guru cemerlang ni ..ehemmm! ada hati ke nak apply guru cemerlang. 

Nampak gayanya kena aku sistem filing yang lebih sistematik baru boleh jadi GC. GC ni fast tracklah utk kita cepat naik pangkat .. aku pun tak pasti apa aku boleh buat ..

apa kajian tindakan yg aku boleh lakukan ..kurang ilmu macam mana nak apply .

setakat ni aku nampak aku cuma ok bahgian IT sahaja.lepas ni boleh lah aku upload video video dalam youtube channel aku berkaitan kelas agama. itu nampaknya apa yg aku boleh buat ..

tapi aku rasa biarlah disini sahaja . aku tak pasti aku layak atau tidak apply GC ni ..




aku letak sebelah mac book aku nak buat perbandingan besar mana 

dia balutkan plastik ni yg rasa lega,,taklah rosak ...

kecik je..harga pun murah RM299 mana nak dpat yg elok macam epson seribu lebih 

aku beli VGA wire ni dr DIY murah je RM12

cabel ni ku beli origional Apple brand rege mmg seratus lebih lah ...

bertambah gadjet aku kena bawak ..

gambar jauh ni ok ...boleh tunjuk screen besar ..cuma colour tak exactly sama dalam macbook...mungkin aku salah set up.

dalam kelas aku nak tayang dekat je..janjibudak dpt tengok kannn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...