Ahad, 15 Disember 2019

CERITA IMRAN MRSM DAN SBP

Alhamdulillah imran dapat sekolah ke SM Sultan Muhammad.
namun begitu hati aku berat nak bawa dia sekolah sama smaa ke SMk Bukit Baru, entahlah aku rasa aku yakin rakan rakan aku mampu mendidik anak aku dengan baik..semua kawan kawan aku adalah guru guru yang baik dan mereka mampu mengajar anak anak dengan penuh dedikasi.
berbanding guru di luar yg aku tak kenals iapa mereka dan bagimana mereka mengajar.

tapi kalau imran nak ke Sultan muhammad aku kena ikutkan .sebab sekurang kureangnya di sultan muhammad imran ad abelajar bahasa Arab. Budaya sekolah asrama lain ada solat jemaah dan ada pengisian setiap kali habis solat.
kalau imran tak skeolah asrama aku kena pastikan dia mampu buat macam mana sekolah asrama buat 
sebagai contoh sebelum tios baca al mulk dan membaca al-quran setiap hari
prep setiap tengah hari dan tak buang masa dengan aktiviti yang tidak berfaedah.

MRSM dia tak dapat. Skrang tengah tungg SBP pula. Tapi ikutkan kalau MRSM tak dapat mustahil dapat SBP pula. sebab SBP lagi straight dari MRSM.
kena fikir banyak benda lepas ni nak masuk mana pulak ..universiti, kemudian keja apa...
kita yang kena rancang dia ikut sahaja. 

apapun kita tunggu keputusan sbp sebelum kita minta yg lain .


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...