Khamis, 26 Disember 2019

SUKA DUKA 2019

menyelusuri kembali tahun 2019..kiranya dh masuk dua tahun kami tinggal di Country Villa resort , kalau tahun pertama banyak aktiviti luar rumah . Sekarang dengan adanya pelbagai hiburan dalam rumah anak anak lebih suka berlibur dalam rumah berbanding diluar. 


seingat aku lepas iyad admitted masuk wad ,bulan 3 aku dh tak bawa anak anak mandi kat country villa resort ..mungkin takut Iyad kena batuk batuk balik ..

lepas Iyad masuk di HKL..dalam minggu terakhir bulan puasa tu dia admitted lagi sekali dan minggu terakhir sekolah dia admitted sekali lagi ..bermaksud tahun 2019 Iyad admitted sebanyak 3 kali ..


Iyad dicadangkan enjalani satu lagi operation namanya Biancee..bunyinya Bi-an -ki..aku pun first time dengar ada MO dan HO yg tak faham gak procedure apa tu yg lebih tahu Dr Zakaria



aku rasa iyad kurang bernasib baik dari kawan kawan nya yg sam asama TOF . sebab masalah Iyad sekrang bukan TOFs tapi lebig kepada SEVERE REFLUX. kasihan Iyad...reflux ni menyebabkan iyad batuk susah nak baik ...


FAMILY'S HOLIDAY 2019


Kami tak berrcuti pun awal tahun sampai lah lepas raya haji. 
baru kami ke LONE PINES di Penang.

Kemudian jalan tiga negeri , 
Swiss Garden Genting Highlands
Jen Hotel Penang
Avillion Cove PD

Paling best kami ke KRABI ..yeay !
kami tidor di Sugar Marina Cliffhanger..3 malam..

Tahun 2020 cuti ke mana?

PENCAPAIAN 2019

Imran dapat 4A2B untuk UPSR, dia sangat gembira ! mak dia yang tak happy sebab sepatutnya dia boleh dapat at least 5A. tp bersyukur . Banyak lagi peluang dia

Ayah masuk kerja UPEN dan sekarang masih dalam semester 3 MASTER di UTEM

ibu? Baru diterima masuk ke UKM 

Iyad, ihsan dan orked dalam proses menghabiskan IQRA dan semoga tahun 2020 ketiga ketiga mereka mampu membaca Al-Quran. 

Insya Allah ibu akan terus berusaha utk mereka.


PEMBELIAN BESAR BESARAN UTK KEHIDUPAN YANG LEBIH BAIK 

 1) Berjaya menyiapkan kabinet kitchen idaman yeay!...beli oven, beli hood, ni semua beli kan LAZADA. Hood best jenama ELBA harga dalam  800 kot...ada post pasal kitchen ni ..BACA  di SINI  pasal beli hood dan oven kat sini 


ecech....dalam gambor je lawa lebeyyy..hahha...


2) beli mesin basuh baru dan DRYER...yeya !!!! happy sangat weh ..banyak kerja rumah selesai alhamdulillah ...bukan senang nak bagi rumah tangga berjalan lancar . makanya kena berkorban sikit.. baca di SINI  washer and dryer RM2298..kat web boleh dapat lagi murah kat LAZADA tapi kitorg decide beli ngn sengheng ..suami beli warranty sekali ..harap maklom! walaupun sis rasa cam membazir . lalalal.....



3) beli crosss trainer dengan tempat lompat lompat tu ....utk exercise lah konon....tapi lagi susah nak exercise bila dah ada depan mata ..so aku nasihatkan jangan beli ..membazir ...tapi aku ada jugak buat dalam 5km sehari ..aku cuba ..mahal kot belinya ..bulan bulan 150...ni malas nak fikir ...bayar je bulanan dan lepas ni claim dengan LHDN 2500 bawah gaya hidup ok ...



4) entertainment dalam rumah ada Android TV dan ada Netflix ..macam trend pulak sekarang ni ...org semua pakai tengok netflix. 



5) beli sofa baru ...gigih kau akak ko ni search harga sebenar kerusi FAROUH ni ..mmg rege ni paling murah nyahhhh! sebelum ni 5299..pernah turun 4999..tapi yg sis beli ni RM4299 ..hahahha....(gelak evil...) baca post ke belakang kang ko jumpa pasal fella design ni..sis dh check next time nak trade in beli benda lain wokey! hahah....





semangat nak hias rumah sekarang ni dah lain maciammm...hhaha..


SEKARANG IMPIAN 2020

Besar gituuu tulisannya .

1) ofkos tiap tahun sis azam nak beribadah kepada Allah lebih baik dr tahun sebelumnya . setakat ni sis cuma rajin sikit baca quran . ya Allah permudahkanlah ..sementara hidup ni lah nak perbanyakkan amal ibadah ...

2) nak kurus nak kurus ..nyanyi cam lagu mengantuk ...mengantuk nak tido mana ....hahha

3) nak ajar anak anak baca iqra, baca mathurat, baca surah surah pilihan ..ajar ilmu fardhu ain fardhu kifayha ..ajar iyad maths sains..semua nak ajar ..imran sekarang masuk sekolah agama SMA Sultan Muhammad Alhamdulillah 

4) nak beli perabot sikit lawakan rumah ..karpet ke ..bunga ke...lamp table ke....rak kasut ke...apa apa jelah yg practikal bukan sekadar cantik di mata ...

5) ni mmg aku nak aim beli vacuum ..karacher harganya RM3890..bulan bulan 300 aku ada baca orang buat sewaan vacumm ni ...boleh lah sangat kan ..kalau aku sewkan tiga orang sebulan dh dapat cover cost monthly aku tu ...tapi bab ni aku kena buat KAJIAN terlebih dahulu..mana lebih elok ..beli yang Karacher SV7 atau Puzzi ..aku pun pening ..org beli buat perkhidmatan cuci karpet lagi ..kalau sewa weekend seratus.. boleh basuh seat kereta, karpet ...


oklah itu shaja nak share kang aku menulis lagi 


selamat masuk tahun 2020 ...aku spm 2000 bermaksud dh 20 tahun aku meninggalkan zaman sekolah .....

semoga Allah berkati usia aku amiin....






2 ulasan:

  1. alhamdulillah untuk segala kenangan tahun 2019 dan inshaAllah semoga azam tahun 2020 kita semua akan tercapai.

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih Umi Nazrah ..semoga bersama sama kita berjaya di tahun 2020

      Padam

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...