Khamis, 12 Disember 2019

MAKANAN HALAL DI AONANG, KRABI

ALHAMDULILLAH, pilihan aku utk stay hotel berhampiran dengan Masjid Aonang adalah suatu keputusan yang tepat.

Pertama, sangat sesuai utk aku dan family yang mmg nak sangat coba makanan makanan halal di Krabi. Walaupun tak dekat dengan one of famous restoran iaitu Madina Restaurant tapi aku puas hati utk acara makan makan kali ni.

pertama, Bangboo Halal Restaurant ..mmg harga dia mahal berbanding deretan kedia depan masjid tu . Aku ada menyesal gak tak cuba makan makanan sekitar masjid tu . Tapi aku dah rasa beberapa menu famous macam pancake, icecream roll, aiskrim kelapa, segala mak nenek makanan kat 7E, nasi lemak krabi, nasi kerabu krabi, makan mussel, makan udang bakar besar, makan tomyam , makan ikan stim dia, kira oklah juga. mungkin next time kita makan street food dia bebetul...

oklah korang layan gambar. aku tak tahu sebelum ni Krabi ao Nang ni tempat org Islam . dah sampai baru tahu..

ni kitorg makan masa kat Krabi Night Market

buah nenas yang kecik tu ada yang kata tak elok makan 

ni kedai makan malam 1

kami makan berdua sebab yang lain dh tido kepenatan..

sotong goreng tepong

mussel cheese 350baht 

pancake banana nutella 

nescafe ais 

nasi kerabu 1 , nasi lemak dua, dengan air total breakfast 250baht 

bangboo malam kedua ..nyesal order teh o, air dia pekat sangat ...

pilih lauk ....

air ni kat sini 35baht

nasi lemak 90baht termasuk ayam goreng tu

50 baht nangka pulut

pulut mangga 50 baht


lunch ayam 5 star ..food street

ni beli kat 7E, mmg sedap..nnt dia reheat dalam microwave

ni pun sedap gak

sedap !! 

sedap gak



pun sedap weh...

rasa icecream hahah..biasalah 

sangat sedap ada isi kelapa dalam dia 

manis yakmat

tak mampu makan terlalu manis ..

makan malam akhir di restoran Sareepah 

besar nko tomyam dia

maggi tomyam ni belli dengan airport sedap tau!

kesimpulannya makanan dia agak mahal, kalau nak murah boleh je order nasi goreng dah boleh dapat dalam 79baht, ada je makanan food street dalam 50baht ..kenyang jugak..kalau aku sorang aku pandai je berjimat bab makan makan ni ..suami aku dia suka jamu anak anak makan so ..mewahlah sikit makannya ...biaslah bercuti kan ..makanan kena grand! 

aku rasa itu je nak share makan makan di Krabi ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...