Rabu, 18 Disember 2019

KLINIK SUNAT TERBAIK DI MELAKA 2019: CLAMP


KHAMIS 19/12/2019

Hari ni Ihsan dan Iyad aku sunatkan.Asal nak sunat di klink mediviron Bukit Beruang, last minit tukar ke Klinik AMAL BUKIT KATIL, teknik klamp. 

lega jugak ..sebab berjaya sunatkan diorg . Asalnya macam tak jadi sebab Ayahnya masuk hospital pulak kena buat pembedahan lutut. 
aku fikr fikir balik lagi lambat lagi susah last last sunatkan jelah..
call klinik Amal dia kata boleh ,esok jam 8.00 pagi datang bawa mykid, setel satu hal

budak budak ni aku kejutkan bagitau nak tengok klinik yang nak sunat tu . last last malas nak menipu sunatkan jelah ..

ramai jugak yg sunat haritu tak silap aku ada 8 orang, terkejut aku bila ada yang datang dari KL semata mata nak sunat dengan doktor tu. Mungkin bagus atau mungkin murah . Tapi jarak KL dan Melaka tak berbaloi nak dtg semata mata utk sunat. lepas tiga hari kena dtg balik utk klamp dibuka pula. 
masa ni tak pasti lagi sunat atau tak 

steady lagi belum tukar kain pelekat

ihsan bagitau dia nak sunat dulu 

debaran kian terasa dh kena tukar kain pelikat 

sijil sebab berjaya sunat hahahh..first time tau aku tahu sunat ada sijil ...

Iyad pun ada ...harap boleh dapat kerja dengan sijil ni ..heheh..acah je

sebenarnya aku sorang uruskan anak anak sunat , suami aku admitted senan sakit lutut


Kalau korang nak sunat sila call dulu tanya , bayaran dia adalah RM150 seorang termasuk ubat. dia akan bius dulu ..bila ubat dh jalan baru doktor tu akan potong dan buang kulit yang lebih setelah dia masukkan klamp tu ..nnt dalam tiga hari datang semula....nampak prosesnya macam mudah je...masa doktor tu masukkan gunting utk buang kan kulit yang lebih tu ngeri jugak ...lepas tu pakai klamp supaya kulit yang dia potong tu mati ..

masa Iyad ada darah ..dan kulit iyad tak tegang, kulit ihsan tegang. darah sikit je dan nampak bersih bird ihsan dilakukan . tak pasti sebab apa ..mungkin ihsan sihat kulitnya tegang agaknya ...



Pengalaman aku jaga Imran , jangan bagi minum air yang banyak, doktor bagitau sehari cuma amik 500ml air sahaja. 

lain lain pastikan bersih dan kering itu yang paling penting kalau nak cepat sembuh .

masa doktor tu buat dia ada baca juga doa do asyifa aku dengar ...

alhamdulillah everything doing well. mula mula ada lah Iyad menangis sakit masa dh kencing bila aku pujuk pujuk dia ok..lepastu dia cakap dh tak sakit dh kencing..ni kiranya dh oklah jam 5 petang ni dah mula minta nak main kat luar .

insya Allah dalam dua tiga hari dh ok ..
tunggu ayah dia pula nak operate lutut.

imran tak pasti lagi macam mana, kawan kawan dia ramai yang dapat MOZAC, dia pun nak sekolah kat MOZAC juga...ada kawan dia yang dapat 4A 2B macam dia dapat mozac.

setakat ni mungkin dia akan masuk sekolah harian kat SMA SULTAN MUHAMMAD dulu ...
oklah ..

nnt aku share lagi info .

**imran tak dpt SBP, harap ada rezeki utk rayuan.

2 ulasan:

  1. Semalam bukak clamp anak. Meraung anak. Doktor plak jenis bukan Doktor kanak2..xde sifat lemah lembut dan comfort dulu..main nak cepat je..siap sindir lagi anak dok meraung sakit sakit..kalau ada 10 orang anak lagi taubat tak pergi dah. Serik!

    BalasPadam
  2. ala siannya ...mesti sakit ..lepas bukak clamp kena jaga baik baik ..risau sebenarnya ..takut ada jangkitan kuman .

    BalasPadam

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...