Sabtu, 22 Januari 2022

Kari Kambing Cikgu Anuar

Ni kalau korang lalu jasin ..sebelum sampai bandar Jasin korang akan jumpa signboard kari kambing besor gedabak ..

mmg besor ok ...

agak menariklah nak tahu apa ke makanan yang dijualnya tu 


sumber : google

oklah kat sini makna nasi beriani ..ada macam macam lauk ..kalau tak makan kambing ada lauk ayam..tak makan ayam ada ikan ..tak makan lauk kari ada tempoyakk...yeay! hidup tempoyak ..favorit aku ni ...tapi masin sikit maskaan dia ..tu ..

pastu dia ada jual jugak frozen ..incase ko nak masak ko boleh beli yang frozen punya ..ada jugak tempoyak ..yang ni pun frozen ....

so tadi suami aku order talam ayam ..masyalah banyak lahai ayam dia ...ada 4 ketul ke ayam nya ..

ni ayam dia ..ni orderkan utk Imran, Iyad ,Ihsan dan Orked..

muka ada happy makan tempoyak

lamb shank tu suami aku yang order

tu diaaa

ni pulak tempoyak ..sedap ..aku suka tapi masin sikit ..

ni order salah ..ni combo semua ada...ada kambing bakar dan ayam set ni Rm99 kalau tak silap...

besar tulah talam dia ...

sebelum balik as usual aku sempat beli kopi di Richiamo ..tapi aku bagi 2 star aje ..sebab tak tanya aku nak whipping cream ke tak ..kalau add ons pun tanyalah kan ..akak nak ke ..ni beli Rm9.50 dapat gini je ..sedih tau ! utk pencipta kopi n satu yang mengecewakan ..sepatutnya terang terang bagitau menu awak tu ..kita ni first time order mana lah tau ....kalau ZUS kopi 14.50 kot dapat sekali whipping cream ... cer ko cakap baru orang faham kan ...tu jelah nak citer..

so sekarang kalau gi makan suami aku tau ..mesti nak beli kopi lepas ni ..as desert ..pastu pening kenapa berat takde perubahan ..ko rasa?

sudah!! 
ni beberapa hari nak masuk Rejab ..diikuti dengan Syaban dan Ramadhan...

bersediakah kita 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...