Sabtu, 8 Januari 2022

Ngeteh Cafe , Kuala Sg Baru 2022

Cafe ini terletak di Kuala Sungai Baru , Melaka 
agak jauh sebenarnya dari rumah kami sekitar 45km ..mengambil masa sejam ....ala saj nak berjalan sambil lihat pantai ...laut tu kan menenangkan ..

kami sampai sekitar jam 6.30 petang ..cafe ditutup jam 7.00 malam ..
cafe ni view dia paling mahal...sebab mengadap ke laut ..belakang tu laut...

dan banyak port port menarik untuk insta famous...



masa kami nak balik ..dah mula gelap ..7.15 malam kami gerak ke surau berhampiran 

sign yang ada ....

ngeteh cafe ..ni pantai belakang cafe ..

aku, umur 39 tahun ni ...2022

benda ni kat lantai je ..tapi aku pasan dia comel .....

ni masa kami sampai ..masih terang lagi 

memang banyak buai ada kat sini 

mesin gemilai ..yang penting kopi brew okey....

kalau korang datang ada banyak jenis kopi yang korang boleh order..paling murah americano, latte,cappucino, latte machiatto, green tea, vanila ice...rate pula dalam rm7. 8, lebih kurang lah ..layan je..sebab mmg hnatu kopi ..

kalu port lawa ..jual kopi pasti aku sampai ...
makanan dia letak atas meja ..jenis ready ..bukan baru masak ..ada nasi lemak ..seketul RM4, kemudian ada lasagna ..aku tak ingat dalam RM8 kut ..tadi aku beli 4 air, nasi lemak 5 , lasagna satu dalam RM59

mmg kat sini ko layan je minum kopi sambil tengok laut ....masyuk!

 aku mmg suka view lawa..ada kopi ..paling best ada kek ..aku macam kalau demi kopi takkan kedekut ..berapa pun aku bayar sebab suka sangat minum kopi ..

so plan aku bukak sekolah nak banyak mesin kopi aku g sekolah ...cantik! kena beli extention lah utk nak tarik letrik ...

so kalau korang ke kuala sungai baru boleh test kopi ni ..not bad ..sedap!  

budak muda je operate kedai ni ..kalau ada desert lagii masuk tak pun letak biskut cam famous amos dalam balang kaca ..macaron ke...mmg kena lah dengan cafe ni ...

lokasi lima bintang sebab menmgadap ke laut ...

itu sahaja view aku ..bai korang!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...