Sabtu, 8 Januari 2022

Kembara mahsyar 1





Saya menerima buku ini dari seseorang yang sangat saya kasihi .

sejujurnya buku ini WAJIB dibaca oleh setiap di antara kita sekurang kurangnya sekali dalam seumur hidup.

kita sibuk bercakap soal
kerjaya
masa depan
harta pangkat
impian impian hidup yang ini dicapai
negara negara yang ingin dilawati
aset aset hartanah yang perlu dimiliki sebelum 40 tahun

namun jarang sekali antara kita nak berbicara perihal hidup kita selepas kita mati .

sebab mungkin kita ingat kita dah mati ..apa lagi nak diceritakan

Maka -
buku ini merubah pandangan kita berkenaan perjalanan hidup kita selepas mati .
Ya-
kita kena mula berbicara soal kehidupan kita selepas mati kerana ia adalah benar ..itu adalah next level yang kita perlu tempoh selepas -level dunia... kita TAK MATI . cuma berpindah alam ..

bahasa buku ini ringkas
namun perlu diteliti dengan mata hati setiap baik kata kata yang penulis lontarkan ..sehingga ada kala ayat tersebut dbaca berulang kali agar tidak tersalah memahami maksud ..


chapter demi chapter membawa kita ke satu alam demi satu alam

di alam roh diceritakan pada kita berkena bahwa ..roh roh kita ni berbaris dan ada yang berada dikelompok baik ..dan ada di kelompok jahat ..

dan dialam roh kita melihat roh sesorang ...bila kita jumpa didunia kita kata eh ! macam aku pernah tengok di ni tapi di mana ya ..sebenarnya roh kita yang dh berjumpa dengan roh org tersebut




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...