Isnin, 14 Februari 2022

Bertanya bila tak tahu

 Memang susah kalau nak menerangkan sesuatu yg org tak paham dan tak tahu…

Ceritanya macam ni, sekolah aku nak anjurkan GM bacaan yasin. Kebetulan tarikh tu aku ada kursus dan tak dpt join gm tu .. gm (google meet). Mmg selama ni kalau ada program aku yg handle . Control screen. 

Oklah sebelum ni aku create class dalam google classroom yg aku namakan majlis bacaan yasin. Lepas tu sebab kita pakai email under kpm yg ada moe@dl tu mmg auto generate gm utk setiap kelas. 

Maksudnya setiap class dalam gc ko ada gm nya tersendiri. Dan sama setiap kali ko nak buat kelas.

Masalanya aku dgr perbualan. Pasal org kata aku taknak bagi link gm bacaan yasin . 

Bukan aku taknak bg.. kalau aku bgi ko kena log in acc moe aku dan skrg mmg kena ada verification kalau sesiapa masuk email seseorang kan payah tu

Lagi mudah ko masuk google classroom guna email moe kau dan kau dpt generate link google meet ko sendiri. 

Tulah susah aku nak menerangkan. 

Yg aku tak suka tu ..  sedap sedap je cakap .. “dia taknak bg link..” 

aku boleh bagi link tp ko kena ms gc aku utk ko approve org yg nak masuk gm tu. 



Nampak tak setiap gc dah ada link GM .. dia mmg sertakan sekali. 

So faham tak .. kenapa aku taknak bg org link tu .. sebab susah. Bukan aku sengaja taknak bg tapi aku tahu sebab apa tak boleh bg .

Kalau korg tak paham boleh pm aku . Ok bai

4 ulasan:

  1. ya betul sebab takkan sebab itu je nak bagi akses dekat orang kan.

    BalasPadam
  2. Hi Ama.. saya faham maksud awak. Kalau susah mcm tu,generate link gm biasa je sto kali nak yasin. Maksudnya,stp kali yasin kena bagi link baru dan sesiapa pun boleh generate. Suruh org yg soksek tu buat link stp minggu huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau nak bertanya tak pe.. ni buat conclusion sendiri

      Padam

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...