Sabtu, 5 Februari 2022

Balik Kampung Cuti Raya Cina 2022

bersambung cite di entry sebelumnya 

selepas suami aku kalah tenis final menentang Vasu, dia balik rumah terus amik kunci stavic pergi tukar tayar . aku kata tak payah lah balik malam ni kalau penat esok jelah kita balik Ipoh . dia kata siap barang dia dh taknak duduk melaka .. sebab kalah lah ..hahah..aku pun yang keletihan tunggu di tepi court dengan malas nya mengemas barang barang ..bila kemas baju alahai ! banyak nya baju yang tak elok ..takde baju yang elok utk budak ni pakai duduk rumah opah dia ..aduh! aku mmg pantang kalau balik rumah opahnya baju buruk ..nak pergi beli tak sempat sebab dah lewat ..kami brtolak jam 8 malam ...bwk bekal nenas yang aku tanam dan pau ..mmg kami x berhenti mn mn ...mmg terus balik ..dalam jam 1 pagi Isnin lebih kami sampai ipoh ...

esok bangun pagi terus ke court ihsan dan Imran berlatih tenis ..aku tunggu tepi court ..lepas tu kami ke stadium ipoh utk brunch ..aku makan nasi kandar, suami aku makan pasemboq dan diorg makan roti canai banjir ...



semangat nak main tenis ..berlatih sampai jam 12 tengah hari

imran serve 

pemandangan dia kampung 

amik gambar lepas breakfast 


mmg banyak burung merpati singgah 

lepas habis makan kami ke JnT aku nak post barang Norwex..seb baik aku bawak balik kg kalau tak sabtu lah baru boleh post barang tu ...laju je urusan ..lepas tu aku ke Maybank ..suami aku nak keluarkan duit ASb yang dia belikan aku iphone ...aku pun keluarkan dalam 2k utk bayar balik jam iwatch dia ...so kami ada duit lebih lah dalam tangan masa balik kampung ..


resit Jnt ..aku post Isnin ..sabtu baru sampai ..pelik! selalu JNt lajuu!

lepas ke Jnt kami ke Jusco ..aku ajak ke jusco seksyen 18 ipoh ..bukan main jauh ..nyesal ...kalau tak pergi je Aeon yang kat highway tu ..tak ingat aeon apa..

aku shopping baju jalan orked kat Poney ..dua blouse Rm99, aku beli lagi t-shirt lengan panjang 3 Rm89, beli baju t shirt Iyad Ihsan sehelai dalam Rm13.50 je ...mmg less utk member...kemudian belikan baju farhan ..mahal betul baju farhan ni ...aku rasa ada dalam seratus lebih baju dia sahaja ..baru dua helai aku amik ...total aku spend kat poney dalam 300 lebih ...kalau takde baju farhan murah sikit rasanya ..tak puas hati lagi aku beli baju t shirt iyad dan ihsan di Padini ..sehelai baru RM15 ..baju tidur aku beli siap siap dalam Jusco termasuk legging orked ni Tiny Button 3 rm49.
malas nak pikir berapa aku spend...

**elok ada member card ..banyak less kita dapat 


malam tu kami bergerak ke Kuala Kangsar dan berjumpa kakak -kakak aku ...

baca next entry 


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...