Sabtu, 19 Februari 2022

Orked Besday.

 Aku masih rasa sisa sisa kepenatan. 

Semalam . Dn hari ni bersambung pulak dengan menanti kehadiran kakak aku iaitu kak azua dan kak jila.

Semalam kak lijah. Orked pun konfius . Kakak orked banyak sgt.

Aku mula dengan berjalan dengan kakak aku ke Banda Hilir. Aku mmg tak minat dh jalan jalan ni. Penat. Baik rhat je kat rumah . 

Dah dia nak jalan aku bawak lah jugak. Last kami makan dia kedia asam pedas selera kampunh depan restoran Hajah Rohani tak silap aku.

Mmg tak ingat nak bergambar ke apa. Tapi aku suka kedai ni dia jujur. Dia letak tiga udang besor RM50 . Org rasa ada duit amik. Tak de makan benda lain. Ikan masak asam pedas tak silap aku rm18

Lepas makan kami ke Jusco. Hah sebelum tu aiskrim kelapa dia sedap satu rm5 .. korg wajib makan.

Di jusco aku beli buahan utk hantaran dan aku beli jugak bahan nak masak malam tu. Kakak aku nak buat celebration besday orked. 

Tapi nama tersalah eja lah pulak. Imani dengan orked tertukar. Masa ni aku dlm jusco .. kakak aku beli masa dia kat Secret receipe..

Aku pulak beli toiletries sekali. Total beli brg kat jusco RM270 .. skrg mana ada bend murah

Kemudian balik.. kakak azua aku asalnya nak ke Merlimau hantar buah. 

Nasib baiklah jam 6 petang kak jila aku kata takpe. Kang dia dtg sambut sekali.

Maka bersosahlah aku dengan kak azua sediakn menu makan malam tu. Aku buat carbonara spagheti aku pilih mi yang fettuccine.

Kemudian nampak tak cukup aku buat pulak yang bolognese. So ada dua kuah . Satu putih dan merah. Aku suruh suami aku orderkan dominos pizza. Aku rasa makanan ni cukup

Tup tup kakak aku nak bawah family belah suami dia dtg sekali. Alamak! Camne ni.. cukup ke makanan .. pinggan sudu cawan semua. 

Ghisau! 

Aku jata takpe dtg je.. makan apa yg ada. 

Sekali diorg sampai bawak makanan. Ada yg bawak kgc, ada bawak tauhu bakar. Jadik banyak lah menu malam tu. Cukup semua dpt makan dan kenyang. Ada kek lagi. 


Betulah org yg dtg bawa rezeki dan balik bawak dosa disa kita. Kemulian melayani tetamu. 

Esok ada majlis lertunangan Din dan Dayana. Semoga dipermudahkan urusan . 



Sambutan besday orked ke 7 tahun. Semoga orked sihat membesar. Aamin..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...