Isnin, 7 Februari 2022

Cameron Highlands 2022

hai ..assalammualaikum semua..
saja nak review pasal cameron highlands yang baru aku pergi cuti raya cina hari tu 
aku pergi hari khamis..jumaat kami balik .
aku tak plan pun 

aku bertolak sekitar jam 3 petang .aku book hotel pun dalam jam 10 pagi ...pilih tonight utk menginap 
so korang bayangkan lah kalau tergesa gesa book hotel ni ada dua ..sama ada dapat murah atau dapat mahal ..dulu masa ak book kat jb dapat murah dan selesa Glex Hotel nnt korang boleh baca post aku pasa hotel ni

ok
aku sampai dalam jam 5.30 petang .sampai samapai terus ke Tanah Rata ..kami tak singgah Kea farm atau Brincang ..sebab nak sampai court tnis cepat .
dah turunkan ihsan dan ayahnya aku ke hotel utk check in Hill View Inn....oklah semalam dapat 250 ..katil queen dua ..semua dapat tidur atas katil.
kalau hotel mahal satu katil ..kesian budak budak kena tidur bawah ..
dia kira macam ni nak hotel mahal selesai tapi tidur tak selesan ..kena pakai toto bagai ..next time kena amik katil dua baru cukup 

petang tu lepas dh check in ..dalam jam 6.30 petang kami jalan jalan kat padang permainan di ranah Rata ..


ni logo CH 

orked bersiap nak ke Cameron Highlands

jalan jalan sampai maghrib

view ni imran yang snap

sejak imran dah besar dia je isi minyak 

cantikkan view CH ..selepas edit pakai lightroom 

kami lalu Simpang Pulai ke CH..

biasa naik CH mesti jammed ..terutama nak ke Kea Farm dan Brinchang ...tanah rata pun jammed jugak

muka excited nak naik CH

kat sini cuaca sejuk dan nyaman je ...

macam macam port cantik korang boleh bergambar 

tu diaaa...

aku terlupa nak snap gamabr hotel ni nnt aku review baik baik


bilik dia biashe biashe aje

menara jam ..suhu msa ni 19.7 celcius





CH kali ni kami tak masuk mana mana garden ..kami cuma ke aidilbadri je ..

nnt aku review bilik dia ekk... ok bai! 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...