Sabtu, 5 Februari 2022

A day to remember

lama aku tinggalkan blog ni ..taklah lama sangat dalam seminggu ...lepas aku terkocoh kocoh cari langsir masa kakak aku datang ..dan jumaat malam selepas menunggu sehingga jam 1 pagi ..akhirnya mereka selamat sampai dengan alphard baru abg ipar aku beli cash Rm69k .hahahah...#tetibeh dah impian diakan ..apa yang dihajati akhirnya menjadi kenyataan ....


oklah so..
malam jumaat esoknya sabtu tu aku makan di jasin ..aku beli siap siap ..pau frozen utk aku buat breakfast ..siap beli satay 60 cucuk ..semua tu aku get ready breakfast esok ..
aku pun terfikir sama ada nak buat nasi lemak atau beli je ...
end up aku tak masak apa apa ..hanya panaskan pau frozen dan satay yang aku beli


jadinya aku cadang nak belikan nasi lemak ..pastu entah macam mana kami semua sampai kat kedai makan nasi kerabu tapi kakak aku order nasi lemak ..kami pergi berempat..din abg shari dan kak jila...
so bukan main banyak nasik lemak aku bungkus ..bayar rm50..tujuh kot aku bungkus nasi lemak ...kedai sebelah drive thru coconut shake bukit katil ..korang google pasti jumpa ..port paling best nak breakfast ..macam macam ado....
oklah sambung lagi 



ni anak sedara aku hafiz dan wifenya Syahmi ...

orked dan wak cakli dekat kedai breakfast


kakak aku ke merlimau kenduri kawin kawan anaknya Tila, so aku pun singgah ke court tengok suami aku ada tournament tenis. ayah dia belanjan bubblee bee ..hari tu suami aku menang empat2 tournament yang dia masuk ...

esok ahad ada games lagi dua ..semi final dan final .

lepas tu dalam jam 3 aku sampai rumah ..kami pun bergerak ke Serkam nak g merisik utk Dien . ank sedara aku ni nama Din keje kat Kuala Pilah TNB ..sebagai meter reader kalau tak silap aku ..

kawan dia perempuan ni nama Yana keje kat HUKM bahagian lab. so hari ni nak g merisik dan letak tanda. 

dipendekkan cerita alhamdulillah semuanya berjalan lancar. siap letak tarikh bertunang iaiitu sebelum 23 Feb sebab bapak saudara nya nak  g buat Umrah .bawa org g buat umrah .

next time diorang akan datang lgi utk majlis pertunangan Din dan Yana , semoga dimudahkan Allah SWT. 

masa berborak tu terpecah pulak rahsia ...aku ni satu sekolah dengan bapa saudara yana Cikgu Hermi ..guru pendidikan Khas di sekolah aku ..adoi ...

itulah dh jodoh ..tak kemana ...


ondaway ke rumah Yana , bakal isteri Din

selesai je urusan di Merlimau ,kakak aku cepat cepat balik nak ke KL pulak ..jenguk kakak aku di sentul yang kerje di IJN..

so tak jalan malam tu diorg nak makan cendul kg hulu ..semua kelam kabut ..makanya ..malam tu aku dating berdua dengan hafizd....kami berdua sampai ke DATARAN PAHLAWAN .....

jumpa next entry ! bai

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...