Rabu, 26 Julai 2017

Biar aku bersemuka dengan penjajah: Osaka kau tunggu !!

Tajuk mesti gempak macam novel..baru orang minat nk baca.. pas tu kau mula malu malu ..content ko cuma nak cakap trip lepas ni ko nak g Jepun pulak..apa kejadahnya kau jumpa penjajah ...πŸ˜€
walaupun aku ada bad bad experience dengan JAPAN..biarlah rahsia 😌

baik....aku tak pasti aku akan pergi dengan sapa..tapi aku membayangkan aku dan😊
FIRST STEP: CHECK TICKET 

Okay harga kebiasaan dalam RM1400 hrga promo boleh dapat lingkungan rm 786 ini paling murah ..takkan mjrah lagi..(btw skrg harga yg kami dapat pergi Paris aritu kembali lagi RM1700+ kuala lumpur - paris -kuala lumpur)

so masa aku check Dec 2017 boleh dapat RM 1170 gitulah tapi ko kena transit satu hari ..nak?
hahah ..kalau direct Air ASia dalam 1700  hurmm..caner nak jalan tapi nak mjrah ..so menyimpan lagilah ye nak..

SECOND STEP: HOTEL 

masa aku baca fbook terperasan ada melayu kita buat AirBnB dan sana ..dan dia kawan atas kawan aku..hahha..so aku dh bajet aku dok umah kau ya pak!
hahahha

dan lagi kat sana ada sepupu hafidz...syahirah ..suaminya belajar dan kerja di sana. so boleh lah ada org lah jugak !😊

THIRD STEP: TRANSPORTATION

ni kena beli pass cam biasalah nak naik train kena pakai pas..kawan aku cakap nak g jepun pass dia kalau nak round satu jepun dalam 1k ..hah ..ko hado?

oklah memandangkan harga nak ke jepun cam nak ke turki baik aku berangan ke turki dulu ok..so bye..hahahh

xoxo

nah lagi gambo korea ..😜😜😜😜😜

SEOUL DAY 1


Busan Tower..time ni maghrib ...risau weh mak panggil balik!

Myeongdong Street ..tu LC kesayngan aku naik lunyai okey

kami

pokok kat  belakang tu feel korea sangat kan 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...