Rabu, 12 Julai 2017

Korea Santorini @ Gamcheon Village di Busan


Hari kedua di Busan 


Kami bangun awal. Perancangannya nak jalan pusing pusing Busan. Bila mendengar gadis korea "receptionist" di Haundae Inn macam takde pass melawat busan hari ini. Maka kami plan utk berjalan sendiri. Malam tadi lagi Rabia dh check train station yg kami patut berhenti dan apa tempat menarik di situ. 

okay aku jump ke Gamcheon Culture Village. Perkampungan ni mmg di jadikan tempat perlancongan ibaratnya Kampung Mortem di Melaka. Bangunannya asalnya adalah rumah rumah setinggan yang di cat seperti Santorini akhirnya menjadi medan tarikan pelancong. Pandai orang Korea ni 😍

Masa di sini kami sempat membeli poskad utk dikirim kan kepada keluarga dan teman teman baik. Hahah...nak dijadikan cerita kami bertembung dengan dua org gadis Indonesia yang bernama Rinitta dan Linnda yg sedang menuntut di Busan Universiti. Akhirnya mereka berdua sudi menemani kami jalan jalan di sekitar Busan hinggalah malam..kami meninggalkan bandar Busan maghrib dan naik train balik ke Haundae utk amik beg dan kami terus ke The May Hotel esoknya kami balik ke Malaysia. 

Disini aku mula menyedari beberapa kelemahan sepatutnya kita bawa je bag supaya tak perlu berulang alik.. itulah gunannya bawa beg pack sahaja dan tinggalkan di man mana peti simpanan barang supaya bila nak balik ke hotel baru tak perlu nak balik hotel yg sebelumnya. Dari awal lagi aku cakap aku pilih [ilih hotel sebab nak murah dan aku yg cover cot accomodation so memang lah aku nak yg mjurah 

jadi rungutan pulak bila macam tu.. yelah asalnya plan aku dan Rabia bila ada kawan yg nak ikut maka aku ok je..tapi bila ko dh setuju nak ikut maka ikut sahajalah , sebelum tu aku dh pesan kalau nak duduk hotel lain pun silakan .."saya pilih hotel ni sebab nak murah " 

oklah bend apun dah berlalu tinggal jadi kenangan ..

aku rasa pilihan aku utk duduk di May agak tepat sebab kami dapat sampai awal di airport Busan dan dapat check in dengan senang hatinya. ko nak cakap apa aku tak kisah janji kita tak terlepas flight okey!

Busan cantik, masih banyak lagi yang nak aku terokai ...
ada lagi masa kita berjumapa Busan 

makanan ini halal diperbuat dari ikan ..rasanya macam fish cake yang dimakan dengan sup. 

Perjalanan di Busan 

Pasar di Busan 

Bersama Linnda mahasiswa Indonesia 

Add caption

berjalan jalan di dalam Pasar



Musim bunga baru nak mula 


Pilihan poskad yang ada 

FM yang comel 




rak di belakan itu adalah tempat poskad yang ingin di postkan


Korea Day 1 

Plan tempat menginap di Korea 

~XOXO~




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...