Sabtu, 17 Oktober 2020

Supplement oh supplement!

kita mmg kena amik supplement ..terutama musim musim covid ni sangatlah penting
hari tu aku baca orang darah O susah kena covid berbanding orang yang berdarah AB..tak pastilah tapi mmg ada kajian yang dilakukan berkenaan jenis darah ni dan covid ....

tapi kan antara supplement dengan real food ..ko kena makan real food ..itu yang sebenarnya ,,cth nak amik vit c amiklah dari buah buat citrus ..dan diingatkan jangan gun air panas ..nant mati zat zat tu ..

elok makan buah buahan dan sayur sayuran dari pelbagai warna ...macam pisang tinggi potasium .., betik kaler oren ..anggur hijau dan lain lai.n ..rupanya mempelbagaikan warna dalam pengambilan makanan jugak ada kebaikannya ..

oklah kalaukorang rasa supplemnet ni mahal nau ! aku penah baca dr hamit arsat share pasal kita boleh amik obimin ..ala pil yang kita amik bila start ngandung tu ...dia kata tu pun elok .dan tambhanya lagi elok makan panadol sekiranya kita pening pening ..trak salah sebab panadol termasuk anti histamine.. dah ta tua ni badan kita tak sama ..mudah kembung perut lah ...pening kepala ..migrain dan sebagainya ..

teringat aku kata kata ..penyakit berpunca dari perut iaitu apa yang kita makan ..


Aku bagi anak aku vit c dengan probiotik

ni pil kami mak bapak makan 

 sekarang ni time covid nak beli vitamin mana murah ?

tekan sini ler...https://invol.co/cl1i0m1

watson mana lagi ..

anak anak nak membesar kena ada supplement tau !time covid elok amik vit c ook..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...