Sabtu, 3 Oktober 2020

Beli ikan di Pantai Siring Melaka


Ini kali kedua aku pergi Pantai Siring ..nak makan ikan fresh inilah tempatnya ...
ikutkan aku mmg tak tahu beli ikan kat pasar, mmg suami yang belikan ikan ..aku tak pandai pilih ikan ...dan taktahu ikan tu murah atau mahal sebab tak biasa membeli 
memandangkan rumah kami ke Pantai Siring makan 25 minit jauh perjalanan ..maka kami breakfast roti dulu dalam kereta...


dah pergi sekali terlupa pulak nak tekan duit ..ada lah 150 ..kalau nak beli ikan buat stok ni mmg tak cukup..nasib baik tanya budak perempuan tu dia kata ok ...boleh bank in dalam account dia ..sian susah tokey ikan tu ..macam mana lah pulak bayar pakai bank in .mesti dia marah agaknya ...entah lah ..tadi beli ikan stok seminggu dalam RM180..ikan fresh oklah kut ..suami aku beli udang, ketam, kerang, ikan siakap, ikan jenahak dan aku suh beli ikan kerisi dalam tiga ekor...aku suka makan ikan kerisi goreng ...
ini harga udang dia ..suami aku cakap mahal ..tp dia kata kalau udang laut elok ..ni aku tak pasti udang apa ..


tongkol 18 sekilo







ketam dia nampak fresh dan besar besar



hidup lagi kerang ni ....

tertiba ada sekor udang besarr



siakap ni berlendir ...sebab fresh lagi....



Sebelum balik kami makan kat kedai warna biru ...udang tu sekor RM3 ...kami makan nasi lemak dan nasi kerabu ...

 kalau korang mmg suka makan ikan fresh bioleh beli kat sini ..mmg segar segar ..nelayan naik darat dua kali pagi dan petang..org rumah tepi laut mmg untung ..hari hari boleh makan ikan fresh ..

tertiba teringat kisah Bicara Cinta yang Adi Putra berlakon jadi nelayan ..hihi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...