Isnin, 12 Oktober 2020

MENULIS SETIAP HARI

 Blog yang baik blog yang kerap di update

orang tak suka baca blog yang dh bersawang ..tapi aku macam takde story nak share ..


oklah nak review cerita BICARA CINTA.korang ada tengok ?

nnt aku wat review..

Oklah ni klai ke dua aku ke Coffeology ..Mak aihh kena sekali RM200 haha ..rasakan ..nak celebrate sangat kan ..hahah ..takpelah janji semua kenyang dan happy ..oklah ..

tapi kan nilai RM200 tu sebenarnya cukup utk aku beli stok dapor dua minggu..

korang tak caya?

Tadi kan aku ada beli ayam dua ekor, daging sekilo dan kambing sekilo ..total dalam RM82. Lepas tu aku singgah kedai nak apa ekk kat Taman Muzafar Height tu ..dekat situ gak kedai eco 2.10 baru bukak kat area Ayer Keroh ..macam Jaya Groceries tapi bukan hahah ..oklah aku beli barang macam tomato, halia, kailan ,bebrapa barang lah mi sebungkus kuew tiaw sebungkus ..pastu fish ball , kentang, suun, adalah dalam RM35 .

pastu ondaway balik kat Taman Tasik aku singgah lagi nak beli daun ketumbar nak masak daging bakar sos thai...aku beli sekali pisang sesikat ..dalam RM7 lebih ..

cukup kut utk aku nak masak breakfast dan makan malam dua minggu ..paling tidak seminggu ...

aku ada plan nak masak bubur berlauk nnt ..ok lah aku dah tau port nak beli sayur..tapi aku rasa cam mahal sikit beli barang jat situ..

lepas dan spend Rm200 tu aku jadik kedekutlah pulak hahah..yelah memkirkan boleh beli benda lain kan ..

kalau korang belanja barang dapor berapa sebulan?

aku ada benda nak beli ni macam kopi essenso ..aduh! stress aku dengar iyad batuk kroh kroh ..takut pun ada ..

oklh korang tengok lah gambar kami makan kat Coffeology tu ..ok 

ni sedap

sotong ni RM16 rasanya

Carribean rice


Lamb chop

Hot choclate

waffle tower

NOT FOR SALE! hahah


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...