Isnin, 18 Oktober 2021

He and She Coffee , Universiti Malaya

Masa aku tengok gambar cafe ni ..aku dh tertarik ..nampak macam kat oversea...dan yang paling bestnya aku dengar kedai kopi ni dekat UM..masa tu aku pun tak pasti "dekat" um atau "dalam" kawasan UM 

so nak jadi cerita hari ni ondaway balik dr Perak ke Melaka ..kami masuk ikut tol sg besi ..suami tanya nak singgah mana mana tak? aku asalnya malas. 

"Baliklah melaka."aku jawab .

pastu sampai area Bangsar aku cakap .."Jom masuk UM" lama tak masuk UM..saja nak tunjuk kat Imran ..U mak ayah dia dulu .."

Kami pun pusing lalu depan Mid Valley masuk Kampung Kerinchi ..jumpa Bangsar South ...berbeza betul dulu dan sekarang ...takde dah kedai tepi tepi h]jalan dan rumah flat yang jadik trumah sewa budak budak UM dulu

Masuk pun siap bgtau kat Pak Guard ..nak bawa anak masukUM nak bagi diorg tengok .."

Nasib Guard sporting ..so kami round lah satu UM tunjukkan fakulti Undang undang, kolej kediaman, fakulti aku Akademi Islam dan Fakulti suami..tapi bila sampai bukit Ai nak ke eleven collge ada polis tak bagi masuk ..so kitorang u turn balik...



Dewan Tunku Canselor atau DTC ..kat sini tempat convocation

ni He and She Coffee

yang bawah tu eggyolk salted tu korang wajib try sebab sangat sedap ! RM6.90

ni yang aku nampak macam kat Chichago nitak pun Texas.. 

aku penah makan macaron masa kat Paris..serius ni lagi sedap ..satu sebab tak manis sgtt.. sedaplah ..satu RM2.50

lasagna ni suami aku beli tak tahu satu berapa ringgit ...sedap jugak

ni menu dia ..rege dia stenden lah makan kat cafe hipster kann

ni dia deco ala dalam flight ..cantiklah interior design dia ..

red velvet ni pun sedap...

ihsna nak ni ..sedap jugak

ni coffee latte aku ..not bad!

mmg lengang ..takde orang...

next time korang boleh datang um dan minum kat sini ..tapi kan ..aku jamin mesti crowded gila..siap dia bgtau boleh masuk 30 minit je ..dah makan kena keluar ..tak boleh lepak lama lama ..hahah...

oklah tu je aku nak share next time korang boleh g sini ek


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...