Sabtu, 11 Ogos 2018

4 hari dok Hotel

korang tahu selama empat hari aku tido makan pakai kat hotel berat badan aku naik sehingga 73.8kg..
aku dh lah berat 72 kg ,sekatang makin naik jadi 73.8kg! ya Allah !!!

aduh! mana tak nye kat sana aku asyik makan je..hari -hari aku makan . 6 kali sehari ..ya Allah

BERAT MASA NI TAK INGAY BERAPA...TAPI ADA NAMPAK SLIM SIKIT ..
aku makan breakfast, minum pagi ,lunch, minum petang, dinner dan super.ko rasa? dan aku asyik minum kopi je. aku msti kena start buat exercise dan kawal pemakanan.

esok aku akan mula diet. diet minum air masak dan tak makan nasi. berjayakah?
aku ni dapat berat 64 pun jadiklah..62 lagi best tapi nak ke 70 pun seksa. aduh! salah siapa ni..

hari tu momentum semanagat nak dapat 1o ribu langkah sehari berjaya . ni semangat dh kelaut balik.
kawan aku kata sekejap je.. seminggu pun...dh dpt tengok kesan ketara. ya Allah aku nak buat sehari pun jenuh
apatah lagi seminggu. aku rasa lebih senang puasa dari diet.

adik ipar aku skrg tengah join JK1M oleh Kevin zahari. ni kali kedua dia masuk. aku tengok web dia dh mula dah 11 Ogos hari tu. mahal jugak dalam RM200 lebih rasanya. adik ipar aku tu tak gemuk tara mana. dia tinggi sama macam aku berat dia dalam 65kg..dan nak capai 58kg.

aku kalo 58kg jadi model lah .hahah...aku ni macam macam impian . nak diet lah nak pasang braces lah haram... semua ke laut. aku tak tahu apa key factors aku nak start diet ni. hari tu masa bulan puasa aku tak sengaja terdiet senan semua lauk tak kena dengan nafsu makan aku. so aku rasa lepas ni boleh gunakan kaedah ni. aku tak suka makan kari ayam, gulai lemak ayam, aku tak suka makan kfc ..mc donald sangatt, makanlah tapi tak berapa. satay pun,

aku rasa aku kena diet balik. dan start minum air 3kg. pengalaman aku diet dengan herbalife adalah turun 64 kagi.paling ringan! pastu ngandung langsung ke laut afrika.

kawan aku nama Rosida dh kurus. aku tengok muka dia makin runcing dan kulit dia makin mulut.ni yang buat aku geram ni.

aku ni kalau berat 62 kg pun dh nampak ketara sangat !

itulah cara dan tahu. semuaaa tahu tapi nak buat je masih gagal. aku harap sebelum aku kena kursus 3/9 ni aku sempat kurus. kurus semula setelah mepunyai 4 org anak.

masa akau nak kawin berat aku 55kg. masa ni aku tahu sebab nak buat ujian saringan HIV . tu ynag aku tahu berat aku 55kg. masa full moon aku ngandungkan imran berat jadi 63kg.  bila imran dah keluar aku ingat berat aku dalam 62 kg. lama betul . lepas tu dpt Iyad aku rasa berat badan aku naik.

paling lama pada takuk 68kg. tapi dulu aku langsung takde senaman. skrg aku dh mula senaman. so aku harap aka mudah kurus semula.

kelemahan aku paling nyata adalah air manis.
mmg susah nak buang gula ni.

so di situ aku dah failed.

oklah dh ngantuk dan aku nak tidur. selamat malam semua jumpa lagi .

ALBUM MAKANAN.
















Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...