Isnin, 27 Ogos 2018

Air Fryer : Russel Taylor ok tak ?

UPDATE:

Ok sangat Russell Air fryer dan 2 tahun aku pakai sejak 2018, cuma basket dia dh terkopek ...so aku kena email mintak nak beli yang baru 

apa resepi yang aku dah buat pakai airfryer..selalunya bakar ayam utk nasi ayam lah ..sebab tak payah kotorkan minyak
kemudian aku selalu guna buat goreng nugget ayam segera macam ayamas tu ..

ada sekali aku buat kek cheese burnt jadi weh ! lawa pulak tu kek aku ...korang boleh tengok post aku pasal airfryer

pastu kalau nak buat sambal pun boleh goreng kan dia ..nak buat nasi lemak goreng ikan bilis..nanti ni nak raya kita boleh goreng kacang tanah masa nak buat kuah kacang ..

pada aku sangat membantu air friyer ni oklah itu je nak share ..

*****************

alhamdulillah ..aku cuba diet hari ni . aku bawak bekal dan tak makan di kantin, selalu aku makan nasi dan air kopi atau nescafe tarik. tp tadi aku bawa telur scramble dengan sayur salad. 

aku berjaya tak minum manis cuma minum green tea.

tapi tadi out jugak bila aku amik roti dekat jusco dan malam ni aku amik karbo , mi goreng. dan alang alang aku melantak aku completekan course makan malam aku dengan ice ceam potong dan coffe sebagai penutup.

ok aku rasa happy sebab masa kat sekolah aku tak la lapr. rasa kenyang je ..between makan telur tu aku amik limau sebiji. minum green tea dalam 4 cawan .

esok aku yakin akan mula lagi ..aku kurangkan amik nasi atau karbo dan satu habit ni mst aku buang iaitu minum kopi manis. 3 in 1. so aku akan bel decaffine dengan gula stevia. ni aku akan cuba . 

sp esok mula hari pertama aku semula. 

dan balik sekolah samapi jam 5 aku pergi cycling keliling taman . Insya Allah niat nak sihat.



baru start amik vitamin 

cukup hari ini ..semoga esok aku mampu diet dan exercise dan sihat ....insya Allah 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...