Jumaat, 24 Ogos 2018

REVIEW HANTU KAK LIMAH 2018


Cerita ni dah lama gamaknya deme berlakon nye..sampei meninggei sorg pelakon utama dia tapi tak tayang tayang Rabb Khalid yang berlakon jadi Yeh.

overall cerita ni mampu menarik minat aku ke panggung wayang..aku bagi 4 bintang belum sampai lima sebab ada part part yg aku rasa ada hang sikit

dia dah sampai klimaks kat part diorg pergi umah kak limah nka check sama ada mak limah hantu atau tak ..sampai part sini cerita mmg teratur ..sah! yg dalam rumah khuda tu bukan kak limah tapi hantu kak limah...


orang masih menunggu ending cerita nk tahu siapa sbenarnya hantu tu...ok..tapi part zul ariffin masuk aku masih boleh layan lagi ..

tapi adegan berlari lepas jumpa hantu tu kerap sangat..naik jemu pulak...sampai boleh teka...hahah..oklah

tapi aku suke sebab dia guna loghat org kampung aku bahasa perak exactly kat kuale..mmg kenalah dengan hati aku 

tapi aku agak terganggu dengan part uqashah keluar..t*t*k dia tak sepatutnya sebesar tu mengganggu betul org nak tengok movie..tercuri curi nak tengok benda alah tu sepatutnya yg tu mamat khalid lebih berhati hati ,kalu boleh jangan pernah ada unsur unsur tu dalam cerita..sikit sikit tu kita fahamlah ..

seterusnya babak yang tiru cerita pendekar budak lapuk ..katanya itu tribute kan so kita acceptlah..pandai betul dia pilih pelakon khuda tu selenge betoi ghupanya kena dengan watak tu..geram jugak ..selenge selenge pun kawin org bunian ..hahah

oklah kalau belum tengok bolehlah tengok ..kelakar ceritanya ..tertunggu tunggu every scene...ok ..tahniah mamat khalid!. 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...