Sabtu, 18 Ogos 2018

Konsert Patrol Denggi di Jonker Walk :Cerita aku

tahniah buat team Patrol denggi SMK bukit Baru korang mmg awesome habis!

Bayangkan di tengah hiruk pikuk Jonker Walk korang boleh menyelusuri jalan jalan untuk mengedar brosur di samping meminta tandatangan dan yang paling win bila korang mempersembahkan instrument seperti caklempong dan gamelan , nyanyian, korang bukan sahaja telah mempromosikan Kepentingan Memerangi Nyamuk Aedes malah  korang telah mempromosikan budaya kesenian negara kita dengan persembahan alat muzik dan nyanyian. ini mmg sangat hebat!

Tapi malangnya ku takkde malam tu..arggghh! korang tu tak seawal jam 630 aku gerak dr sekolah agama Imran. sebab nak amik Imran aku tak boleh ikut Kak Leen. so dr nak patah balik hantar diorg ke Country Villas aku decide angkut je semua ..habis cerita.. gigih aku download google maps . dan jam 730 malam aku berjaya sampai Masjid Kg hulu. dan aku dah bertembung pun dengan Jonker Walk tu..so lepas maghrib aku nak gerak ke sana . cadngnya nak masuk parking berbayar yang dekat Jonker Walk.. entah macammna masuk lorong kecik sambil tak boleh nak lalu jalan tutup aku makin cemas.. kiri kanan kereta berparking ..tiba tiba entah macam mana aku dah sampai belakang Hospital Putra eh! tadi masa nak dtg bukan main payah ...aku datang dari Stadium Hang Jebat pastu sampai tembung SMk Gajah Berang entah masuk mana pulak..semua laluan tu aku mana pernah lalu secara drive sendiri..dengan suami adalah..aku mmg rasa lost ..
aku tepon Kak Leen macam nak nangis! nak pergi tapi tak tau camne ..guna google maps ni pun bukan faham cakap dia sangat..tercepat masuk lorong ..terlambat entah lah tak pandai nak ngagak..

last last dua kali pusing tak jumpa aku balik...sebab jalan depan tu aku tau camne nak pergi..lajak sikit jumpa hospital Melaka .taulah aku jalan balik rumah ....
ikutkan malam tu aku nak amik banyk banyak gambar tapi bukan rezeki aku kann...


takpelah aku akan cuba buat yang lain lagi dengan cara yang terbaik..Insya Allah ..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...