Khamis, 23 Ogos 2018

Lavender Garden , Cameron Highlands 2018

Day 2.

Kami memulakan hari dengan mencari breakfast. Asal nak makan dekat dekat je sekali terlajak sampai ke Tanah Rata. aduh! lupa esok raya haji banyak pulak kedai  melayu tutup. 

entah macam mana terjumpa kedai jual breakfast. itu pun dia jual nasi lemak je.. takde menu menu lain mmg best lah rasa nasik lemak dia ... sedap ya Ampun! regu kan pulak dengan teh tarik terangkat beb! 

lepas makan kami mulakan misi naik mendaki Ladang Boh sg Palas. 

kami masuk jam 9.15 pg. tempat ni mula dibuka jam 9 pagi dan tutup setiap hari Isnin. 
Jadi nya kalau nak dtg Isnin dia tutup..susah jugak mana mana yg tak tau dtg dr jauh tertiba tak boleh masuk..kesian kann ...teringat jugak Birmingham Palace pun ada masa masa nya ..eh ! london pulak 

ok lah masuk percuma takde bayaran tapi makan standardlah rege ..teh seteko pun RM4 lebih ..tapi takpe ko suh dia topup air panas bayar 50 sen je.. dpt minum teh lagi. 

sama je rasa macam teh boh ..tapi ni minum sambil melihat permandangan yang cantik sejuk sejuk ..kira feel lah jugak kan ...hihhi

oklah meh tengok gambar sekitar ladang teh

hijau saujana mata memandang ..ladang teh seluas luasnya ...


ihsan seronok tak? seronok ibu ....


bagaikan sebuah lukisan alam 


menaiki laluan di celah  ladang teh utk ke restaurant tergantung








apsal semua muka ihsan....




itulah restorean yang macam terganrung tu..


mata pandang mana tu 
walaupun lepas makan , tapi memikirkan entah bila nak sampai sini balik so aku pun belilah kek dan scone barang seketul dua ..dengan teh dia yg mmg 'susah' nak dapat hanya ada kat Cameron ni je ..hahah ok! aku tipu ..beli jelah teh boh tu ..aku beli kat meden je ..hihi

kira nye pergi sini tak climax lagi percutian kitog ..part climax kat bawah ni ...👇👇👇👇

oklah bila dah check out bagai dalam jam 12 tepat sebab aku tak nak kes kena tambah bayaran apa apa..so kitorg pun bergerak ke simpang pulai ..nak balik kuala kangsar kononnya nak raya sana ..tapi memandangkan semua balik kg masing masing so kami tak jadik balik ...

ok ..tak jauh sgt jumpa dh lavender garden ni ..asalnya aku ingat kat Ringlet..pastu suami cakap kalau ringlet dah lepas atas sekali sebelum tanah rata ringlet..ala frust mak nak! ..aku pun takpelah takde rezeki kan ...tiba tiba ada sign board unjuk arah lavender ni apa lagi happy gila ahhh

tu dddiaaaa...amacam cun tak keta aku ! hampeh hahah

seba baik lah org taklah ramaiiii sangat ..ok lah ..maka aku pun bergegas ngn anak pinak aku masuk lavender garden ni ..harga tiket dewasa 1o kanak2 5 tahun ke atas 7 ringgit . 



ni muka depan dia..awal lagi iyad bagi bontot meluat 

ni baru permulaan ada lagi gambar best kat dalam 

tu dddia..ko dpt bayangkan tak kalo ko g Hokkaido jepun yang ada ladang sebesar besar ni..bestkan 

anak anak aku..insya allah nak tambah kelima 

POI: Putri Orked Imani 

my anak dara

hidung lain keturunan 

cantikkan ?

merimbun pokok ni 

muka diorg pun tak sama 

oklah taman ni taklah besar mana ..just nice utk org macam aku yg malas berjalan jauh jauh ..ni tgkat bawah atas ada lagi bunga lain lagiiii cantik ..semua bahagian rasa nak amik gambar ..so bawak tepon 7 plus ipong ..baru puas hati heheh

ni bunga kat belah atas


yogurt strawberry..satu 8 ringgit beli empat ko kiralah ..

tempat makan ni belah atas 
bila dh sampai tempat tempat camni mesti nak duduk makan ..harga ko tutup mata jelah ..kan nak jalan ..kalau kira kira banyak sangat ko dok rumah mmg tak kuar sesen ..jangan marah arr..time jalan kita dh siap spend kan duit so kita bolehlah belanjankan ..
habis hati lah dapt makan 


Lavender from Taiwan ...

eh eh ..dalam banyak bunga bunga ada manusia pulak 

bolehlah...

ada mesejid tapi kuncilah pulak 

ni kalau suami aku amik gambar entahlah ..peningsss mak

tq bang amik pic kitorg ...

ni kapsyen aku palinggg winn hokey!

tq ihsan pejam mata 

kenangan Cameron Highlands 2018

OOTD lengan sado 😆😆😆

orked ngpe nakkk?


obvious di situ tudung tak iron hahahah


hahh...oklah ..sebenarnya banyak lagi gmbar dan semua cantiuk cantik rasa geram sgttt...


so lepas ni project aku nak buat photobook Cameron highland pulak .ari tu singapore.

hrp membantu klaian yang nak cuti ke Cameron ...kost aku tak kira anggap je burn 1000 masuk minyak tol dan makan makan semua . tunggu jelah gaji next month hahah





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...