Isnin, 6 Ogos 2018

Melaka Sentral ke KLIA.

kalau korang nak amik bas ke klia aku cadangkan amik 4 jam atleast sebelum korang nak terbang.. ko letak masa perjalanan kau paling lambat 3 jam ..ko sampai nak jalan kaki lagi ke dalam berapa minit. katakan ko letak 4ominit..lepas tu ko nak check in bag lagi
so letak masa yang banyak sui
SELASA,7HB OGOS 2018

Pagi tadi, aku sempat breakfast dengan suami. pukul 745pagi aku gerak ke Melaka sentral. just nice sampai terus naik bas jam 830 pagi. aku kira kira macam sempat je...

tiba tiba pukul 9 baru sampai senawang. masak ni kalau lambat habis burn tiket flight aku. aku diam jugak. tak lama dekat persimpangan nak masuk KLIA/Shah Alam jammed. rupanya jalan tutup aduh ! masa tu dh jam 10 pagi. Flight aku jam 1150. last gate jam 1130. adoii...

aku terdengar pulak abang tu berbual dengan driver suh hantar dia dulu ke klia ..aku lagi cuak jam berapa aku nak sampai...

aku ke depan dan cakap dengan driver bas aku tanya jam berapa sampai KLIA2 aku punya flight jam 1150.. driver tu siap warning lain kali susun jadual ..mana boleh macam ni. aku diam je ..mana aku tahu bukan selalu naik flight.

aku sampai klia2 jam 1030 pagi ..terus aku berjalan laju ke gate j4. masa nak lalu security ais asia timbang hand luaggage aku. aduh! 9k .langsung kena check in bag ..dia kira 9kg rm101 untuk pergi balik.

aku malas cakap banyak kang aku lambat pulak . aku bayar je seratus satu ringgit harap nnt aku boleh claim . mahal dowh ..tiket 214 tambah luagage 101 dah tiga ratus lebih tu

fuh!!! akhirnya ku berada didepan gate j4 jam 11.05 pagi.lega...sempat aku hantar satu dokumen pada Ust Fazlee.

beria bukka lappy bajet cam manager besauuu!

kapal terbang aku..apsal lah dah selalu naik pun nak amik gambo jugak !!

alhamdulillah..naik je flight aku duduk tempat 9D. sempitlah sikit tv takde ..wifi kena bayar 9rm untuk 3MB ko rasa? aku lapa pulak .
FA tu jual makanan aku beli sushi tiga segi kepotong kek keladi dengan kopi ..total RM 16 ringgit ko hado?
set 16 ringgit ..tepokkk!

aku pun dh lapar sangat sebat jelah. aku order nasi lemak dia kata takde. mana tidaknya ..dekat sangat. ko baru bukak plastik bekas nasi lemak pak nasser dah sampai aloq star.

sushi dia sedap..kalo kat kedai TBS tu baru 3.50 nkoo!
aku pun tadi makan benda alah tu tak sempat mencekik kek keladi dia yang wangi cam bau pembersihan bilik air ..kapten dia dh annouce air craft nak mendarat. tercekik aku...aku lipat meja sambil tangan satu lagi pegang kopi.
hai lah kek..apsal lah ko wangi ..pelik aku ...aku telan je janji kenyang!

hah part ni aku lemah sikit..sebab aku ada masalah telinga sakit bila ada pressure ..mmg sakit ok bukan tak selesa ..aku rasa lepas ni nak beli alat yng sumbat telinga tu ..tak lah sakit sangat telinga aku.

touch down je aku ke kaunter nak tempah teksi. aku tanya dari airport ke star city hotel dia chrge RM25 ..humanggai! mahai siak! aku terus tengok grab! ceh..baru 12 ringgit . aku dh lah sakit hati kena bayar luaggage sekali nak kena ketuk dengan teksi pulak. hmmm.. aku amik grab ..senang! jam 1.48 petang aku sampai bilik.

yey!!!!! dapat bilik seorang. aku google hotel ni tak cantik pun. bila masuk ..eh! cantik je....rate dia aku tengok standard RM190..cer korang google.! oklah bilik besar dan cantik!

nice kan... kawan aku menganjing cakap ..ada hafiz lagi best ! ko ingat aku dtg sini nak ber/%##$ je ke adoiii..

tempat aku menaip dan isi borang tnt aku ..kang aku share!

oklah itu shaja aku nak share. petang ni baru ada taklimat jam 5 petang. aku ingat nak jalan g mall kejap. lapar pun lapar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...