Khamis, 23 Ogos 2018

SHORT VACATION MALAYSIA 2018 !!!

kawan aku mesej..." Ama nak pergi mana kalau tido satu malam ?"

senyum aku .dah macam Travel Agent pulak. Aku jenis kena tahu kita nak apa ..Contoh kalau nak tengok nature ada tempatnya, kalau nak theme park lain pulak, nak laut kat PD nak apa bersesuaian dengan tujuan kita bercuti .

so memandangkan soalan tu macam umum je aku suggestkan 5 tempat ni :

1. DESARU COAST ADVENTURE WATERPARK 

Taman tema ni mmg baru sgt bukak. dalam 16 Ogos tak silap aku. korang boleh tengok kat Youtube ni 
harga tiket dewasa 75 ringgit. Korang jangan main terjah aja. sebab ada hari hari tertentu dia tutup bukan dia bukak setiap hari tau ..benda baru kann. Aku baca review ada kata jauh sgt kat Desaru baik g Sunway Pyramid ..entah akupun tak tahu ..tapi kalau ko tak pergi mana nak tahu kann..pergi jelh itu semua kenangan ..

2. GENTING HIGHLANDS 
ramai cakap belum siap ..mungkin suku tahun 2019 baru siap ..aku tengok orang post pun mmg belum siap lagi ..tapi oklah kalau nak naik keta kabel dan tidur kat tempat sejuk ..ada hotel baru butik hotel cantik gaks..hahah

3. JANDA BAIK

kalua suka nature boleh datang sini ..mandi sungai dia best gak..macam balik kampung sendiri...kenapandai pilih chalet yang best lah 

4. SUNWAY PYRAMID. 

Aku belum pernah g sini Teringin jugak masukkan ..tapi kalau main benda benda yg tinggi dan laju cam roller coaster tu aku taknak ..rasa putus nyawa ..

5. Putrajaya..

Cabin Hotel bunyik cam best tak pun ko lepak kat Hotel Pullman mahal sikit hahahah...

6. Paling lekeh ko check in je mana mana hotel kat melaka hahahh..macam kawan aku buat ..tido semlaam kat The Pines, atau Hilton atau dekat PHILEA resort ...tak pun Rosa hotel...best gak ! pastu g mana mana mall tengok wayang ..hahah..

Hotel Rosa 
The Phillea Resort 


ok ..Jumpa lagi ...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...