Jumaat, 25 September 2020

PERCUTIAN KE TAIPING , PERAK 2020

setelah lama lama menunggu sampai jugak kami ke tempat paling lembap di Malaysia ..sejuk je...hari hari hujan ...

kitorg sampai sampai Taiping hujan, ni ...pun macam mendung mendung je kami tengok...hahha....
lepas check semalam aku mengamuk marahkan budka budak ni sebab active sgt masa check in sampai terlanggar pekerja Novotel dan telefon interkom dia jatuh ..ermm! aku tengok budak lain elok je takde hyper active macam diorg ni...

tulah aku pun silap ..pergi book bilik asing asing ..biasalah nak murah ...sekejap harga 178 esok nya harga 186 ..lebih krang ..eloklah book hotel mahal mahal pastu duduk je dalam bilik takpergi mana hahah....

oklah ..yang bestnya otel ni dia bersambung dengan Taiping Mall...ada Pacific supermarket kat bawah tu ..jadi kalau korang nak jaln jalan g beli makanan ke makan ke dalam mall senang lah ..


lepas dh solat Asar aku bawa budak budak ni melintas jalan g tasik Taiping ..mmg lah dekat masalahnya nak g tu kena melintas jalan besar ...kalau ada traffic light takpe jugak ni takde ...
Ihsan dan orked layan view depan tasik .....





ada banyak basikal tapi kami tak naik sebab kami berempat susah sikit...

view dr bilik kedua kami ..bilik pertama nampak bumbung je semata ..hahah


Main door kat lobby

ihsna mengamuk masa makan malam menyampah aku ..hahha

supermarket pacific ..beli stok makanan semasa kat hotel 

sekitar tasik Taiping ...

food court kat sini banyak jual yong taufu ..banyak kedai jual yong tau 

Pokokyang di tahan supaya tidak tumbang menyembah bumi ..berapalah usia pokok ni 

Ni bilik kitorag ..first night super superior ..next nya premier konon ..hahahh..sama je ..melainkan view lawa sikit dapat tengok tasik 

Keluar je pintu hotel ada seven elevan mmg selesalah hotel ni  

Sementara nak tunggu ayah abis main kitorag makan maggie cup..bukan aku taknak bawa makan food court depan tu ..tapi aku ni tengah sakit perut risau nnt lagi teruk cirit biritnya ..

ni area food court depan hotel ni 


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...