Jumaat, 18 September 2020

Doa

 Menulis merupakan hobi aku . Dengan Menulis aku dapat menulis kan segaka yang terbuu di hati aku .

Adakalanya tak semua benda kita boleh luahkan , maka menulis adalah cara terbaik .

Tahukah kalian jika terlintas suatu benda yang buruk di hati kita itu adalah dari syaitan ? betuk sangkaan buruk itu ada lah kerja syaitan mencampak kan rasa was-was dan buruk sangka . Bermula dengan buruk sangka ini lah boleh menjadikan rumahtangga musnah , pertelingkahan dan permusuhan . 

Jadi apa patut buat biala ada terlintas sesuatu yang buruk ? 

Doa .DOa minta Allah SWt pelihara atau lindungi kita dr perkara buruk itu berlaku . 

kerana semua benda itu adalah diluar kawalan kita . 

Boleh kita kawal suami kita di pejabat?

boleh kita kawal anak anak kita dibilik darjah ? 

kita tak boleh kawal namun kita boleh doa. Namun ada kala nya kita tewas dengan bisikan syaitan .kita juga turut percaya dan akhirnya bertindak mengikut bisikan halus itu. 

Kenapa perempuan sering dihasut atau di gida oleh syaitan .Ada kah iman perempuan ini lemah ?

aku rasa minda manusia boleh di bentuk , dicorak dan dipatenkan dengan sesuatu persepsi yang baik.

apa yang boleh kita fikir bila timbul sangkaan buruk . 

sebab Allah SWt menyatakan " Aku menurut sangkaan hambaKu" 

jika kita selalu ingat Allah sayang kita ..Allah lindung kita ..jika baik anugerah Allah , jika buruk itu ujian Allah beri utk meningkakan darjat iman kita .

tapi biasalah bila kita normal baru kita boleh berfikiran yang positive. keep think positive .






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...