Jumaat, 25 September 2020

PLANT THERAPY ESSENTIAL OIL

 Actually aku oenah beli EO brand tertentu tahun 2018.. Tapinya aku beli kat shoppe la..hahah...mmg sedap bau dia ...aku beli pun taklah mahal sgt..so...aku uploadlah kat FB...tertiba ada kawan aku yang jual EO sindir aku ..katanya kalau nak beli EO beli lah dari pengedar yg sah ..baru lah dpt ilmu lah ..bla..bla...bla...entah lah pada aku kalau apa apa eo pun ko boleh je beli asalkan dia origional dan kau dapat manfaat dari eo tu ...kenapa perlu nak sindir sindir aku tak beli dengan pengedar yang sah .

ada je barang kita beli dr kedai kita tak beli dengan pengedar nya. yg aku tak minat sgt Eo brand tu MLM so sekrang ko nak beli minyak ke apa? aku pun sejak peristiwa tu tawar hati nak guna eo tu ..tersengkang je eo tu kat rumah aku ..

so bila aku dh habis merajuk ahahahh dalam dua tahun ko ..ni sekarang aku nak beli minyak balik. tapi aku tengok satu video tu dia letak cotton ball dalam dryer . sebelum tu dia titiskan minyak tangerine.. dan yang aku pasan brang EO dia Simply Earth . so aku terfikir [ ni video us/uk kot..org putih tunjuk cara dia kemas rumah] so aku pun mula lah mengoogle EO brand lain . emm..merajuk dengan brand MLM tu 

so membawakan aku ke satu brand alternative iaitu Plant therapy ...harga dia ok jugak...sedikit murah dr yang "brand tertentu tu" kalau korang nak beli diffuser kereta beli je kt shoppe china banyak je car diffuser yang best best ..tak semstinya brand tertentu .biasalah ada masa ko nak pakai colgate ada masa nak pakai sensodyne ada masa nak darlie ..hihih..ikut bajetlah kan ...hahah

by the way aku nak pesan, korang kalau nak bisnes maju jangan sesekali sindir pembeli .. sebab cara ko sindir menindir tu buat putus rezeki. dia nak beli beli jelah ..taknak beli takyah sindir meyindir ..biarkan dia beli kat mana tu duit dia..kalau kena tipu pun duit dia,....ko nasihat ok lah ...sinder dengan nasihat bezanya....

so sekarang aku tengah berkira kira nak beli essentail oil nak pasang dalam kereta dan satu lagi nak letak masa keringkan baju ..hihi...lain org lain cara ..hahha



tengok video ni utk lebih bermotivasi ..hahah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...